شناسهٔ خبر: 129598 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظر موافقان کلیات طرحی درباره حقوق‌های نجومی

حسینی‌کیا: مردم انتظار اقدام انقلابی از مجلس برای برخورد با مدیران دریافت‌کننده حقوق‌های نامتعارف را دارند

مجلس 43 موافقان کلیات طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور معتقدند که این طرح موجب استرداد حقوق‌های نامشروع و نامتعارف می‌شود و از طرفی مردم انتظار یک اقدام انقلابی از مجلس برای برخورد با مدیران دریافت‌کننده حقوق‌های نامتعارف را دارند.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان موافق کلیات طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد، اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی این طرح زحمات زیادی را متحمل شده است و واقعاً این طرح دارای ویژگی‌هایی است که خواست و مطالبات مردم و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: اولین نکته درباره ویژگی‌های طرح مذکور، شمولیت این قانون است که همه نهادهای نظام را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، حتی نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

کاتب با بیان اینکه حقوق‌های نجومی در واقع برداشت‌های نامشروع و اهانت به ارزش‌های اسلامی بوده است، گفت: در این طرح، صرفاً به بحث دریافتی‌های مدیران پرداخته نشده، بلکه استرداد حقوق‌های غیرمتعارف دریافت‌شده هم مورد توجه قرار گرفته است. همه این حقوق‌های غیرمتعارف باید به خزانه واریز شوند، البته نزدیک به ۴۰۰ نفر از مدیران کشور حقوق‌های نامتعارف دریافت می‌کردند که باید آن را به خزانه بازگردانند.

در ادامه این جلسه، سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در مجلس نیز طی سخنانی به عنوان موافق کلیات طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور، گفت: به نظر می‌رسد مخالفان کلیات همگی موافقند، این طرح دارای جامعیت است و استرداد برداشت‌های نامشروع و نامتعارف را دربرمی‌گیرد. با تصویب طرح مذکور، پرداخت‌ها در آینده نظام‌مند می‌شوند و یکسان‌سازی پرداخت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با تصویب این طرح، مردم متوجه می‌شوند که مدیران چه میزان دریافتی دارند، خاطرنشان کرد: تصویب این طرح موجب باز شدن دست تشکیلات نظامی برای برخورد با متخلفان می‌شود و در واقع ظرفیت خوبی به وجود می‌آید، همه می‌دانند که از حدود ۹۴ هزار مدیر کشوری، ۴۰۰ نفر دارای حقوق‌های نامتعارف بودند، ولی به هر حال باید بتوانیم اشکالات و ایرادات را برطرف کنیم. امروز زمان زیادی از موضوع حقوق‌های نجومی گذشته است و مردم انتظار یک اقدام انقلابی را از مجلس دارند.

نظر شما