شناسهٔ خبر: 129592 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لاریجانی در پاسخ به اخطار نماینده آستارا:

ارجاع طرح شفافیت دریافتی مدیران به کمیسیون اصل ۹۰ خلاف آیین‌نامه نیست

لاریجانی رئیس مجلس با اشاره به اینکه بعضی کمیسیون‌ها درباره طرح شفافیت برخی مدیران اظهارنظر کرده‌اند گفت: ارجاع طرح به کمیسیون اصل ۹۰ خلاف آیین‌نامه نیست چرا که منع نشده است.

به گزارش «نماینده» علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۳ آبان مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی ولی داداشی نماینده مردم آستارا گفت: کمیسیون اصل ۹۰ نظر خود را درباره طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد جدا داده و خوانده شده است و دیوان محاسبات نیز در حال رسیدگی به آن گزارش جهت استرداد دریافتی‌های مازاد برخی مدیران است.

وی ادامه داد: بعضی کمیسیون‌ها درباره این طرح اظهارنظر کرده‌اند و صرفا به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع نشده است. اما اینکه آیا طرح را به کمیسیون اصل ۹۰ که ماه‌ها وقت گذاشته و آن را بررسی کرده است بدهیم و یا کمیسیون دیگر دو نظر وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی می‌گویند بهتر است طرح را به کمیسیون‌های دیگر بدهیم اما در هر صورت خلاف آیین‌نامه صورت نگرفته است چرا که آیین‌نامه ارجاع طرح به کمیسیون اصل ۹۰ را منع نکرده است و خلاف زمانی رخ می‌دهد که آیین‌نامه صراحت داشته باشد.

نظر شما