شناسهٔ خبر: 129561 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

میرتاج الدینی مطرح کرد:

سیاست کلی اصولگرایان در انتخابات ۹۶ تصمیم جمعی و وحدت گفتمانی است

میرتاج الدینی معاون پارلمانی دولت دهم در مورد راهبرد اصولگرایان در انتخابات ۹۶، گفت: سیاست کلی آن است که با یک تصمیم جمعی، دینی و با وحدت گفتمانی جریان ارزشی و اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: تغییر رؤسای جمهور در سیاست‌های راهبردی آمریکا خیلی تغییر ایجاد نمی‌کند لذا سیاست‌هایشان در ارتباط با ایران تفاوت معناداری نمی‌کند.

وی رأی ترامپ را به دلیل حرف‌های صریح اش  در تبلیغات  انتخاباتی عنوان  کرد و گفت: برخلاف همه انتظارات و پیش بینی رسانه ها ترامپ رأی آورد چراکه ترامپ واقعیت‌های جامعه آمریکا را بیان و مشکلات داخلی را افشا کرد.

معاون پارلمانی دولت دهم، افزود: افشاگری ترامپ در مورد حمایت‌های آمریکا از داعش نشان داد که مردم آمریکا با سیاست‌های تجاوزگرایانه آمریکا موافق نیستند.

وی ادامه داد: ترامپ گفته است با پوتین دیالوگی خواهد داشت و احتمال آن وجود دارد که آمریکا نیز به جمع مقابله با تروریست‌ها در سوریه اضافه شود البته این را هم باید درنظر داشت که تا دیروز او به عنوان کاندیدای انتخابات صحبت می‌کرد و شعارهای انتخاباتی می‌داد بعد از این حرف‌هایش رسمی است و حال باید منتظر بود که چه سیاست‌هایی در پیش خواهد گرفت.

میرتاج الدینی تصریح کرد: اگر ترامپ راست می‌گوید طبق آنچه که وعده داده و تبلیغ کرده است باید جلوی ارسال اسلحه به داعش و تروریست‌ها را بگیرد و از حمایت‌های پیدا و پنهان آمریکا به این گروه ترویستی جلوگیری کند.

وی گفت: رای به ترامپ نشان داد مردم امریکا از سیاست های تجاوزگرایانه  آمریکا خسته شده اند لذا اگر ترامپ به فکر ملت آمریکاست و می‌خواهد در داخل آمریکا اصلاحاتی ایجاد کند، باید از حرکت‌های تجاوزگرایانه آمریکا در اقصی نقاط عالم مانند یمن، عراق و سوریه دست بردارد و آن موقع دنیا می‌فهمد که ترامپ به شعارهایی که سر داده عمل کرده است.

اصولگرایان با تصمیم جمعی و در نهایت با یک کاندیدا وارد انتخابات می شوند

وی همچنین در مورد راهبرد اصولگرایان در انتخابات ۹۶، گفت: سیاست کلی آن است که با یک تصمیم جمعی، دینی و با وحدت گفتمانی جریان ارزشی و اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

میرتاج الدینی افزود: طیف‌های اصولگرا مطالعات خود را آغاز کرده‌اند تا کاندیداهای مورد حمایت این جبهه مشخص شود. طبعاً افرادی مطرح می‌شوند و نهایتاً یکی از آنها برجسته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از یکی، دو ماه مانده به انتخابات طبق شاخص‌هایی که وجود دارد، کاندیداهای این جریان مطرح  و در نهایت یک نفر به عنوان کاندیداها معرفی خواهد شد

نظر شما