شناسهٔ خبر: 128257 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

پیام رهبر انقلاب مانع فراموشی فاجعه منا

رجبی.jpg پیام مقام معظم رهبری موجب می‌شود تا فاجعه منا به دست فراموشی سپرده نشود؛ متأسفانه آل‌سعود نسبت به این اتفاق دردناک بی‌تفاوت عمل کرد و فقط به توجیهات توخالی بسنده کرده است.

هفته نامه «نماینده»؛ آیت‌الله محمود رجبی/* شرایط جهان اسلام به‌گونه‌ای پیش می‌رود که دشمنان برای مقابله با اسلام، طراحی جدید در سر دارند. آنها توطئه جدیدی در دستور کار قرار داده‌اند؛ هدف از این برنامه‌ها بهره‌گیری از امکانات مسلمان تحت عنوان «اسلام» است.

می‌خواهند با نام اسلام، مسلمانان را به جان هم بیندازند تا بدین وسیله هیچ خسارتی به آنان تحمیل نشود و از سوی دیگر بالاترین ضربه به اسلام در درون جوامع اسلامی وارد و زشت‌ترین چهره از اسلام در جهان معرفی شود.

در چنین شرایطی ضرورت داشت جوامع اسلامی از توطئه‌های دشمنان آگاه شوند، باید توطئه‌های استکبار جهانی کالبدشکافی و به‌جهان به‌خصوص جهان اسلام، عرضه می‌شد براین اساس مقام معظم رهبری انتخاب مناسبی انجام دادند و پیامی خطاب حجاح صادر کردند.

مناسک حج فرصت مناسبی برای ارسال پیام معظم‌له است چرا که از اقصی نقاط کشورهای اسلامی، حجاج برای زیارت بیت‌الله الحرام حضور پیدا می‌کنند، به همین جهت پیام حضرت آقا در این موقعیت می‌تواند برای حجاج کشورهای دیگر راهگشا باشد.

نباید توطئه استکبار جهانی در قبال کشورهای اسلامی به فراموشی سپرده شود به‌ویژه اینکه پول مردم محروم عربستان به این دسیسه و توطئه‌ها هم اختصاص پیدا می‌کند، هم اکنون شاهدیم گروهک تروریستی داعش با کمک استکبار و آل‌سعود جنایت‌های فراوانی مرتکب می‌شوند و باید این توطئه‌ها و منشأ آن روشن و به‌صراحت اعلام شود.

گردهمایی حجاج درحالی شکل گرفته است که زائران ایرانی به دلیل دسیسه‌های آل‌سعود نتوانسته‌اند در این گردهمایی حضور پیدا کنند و از سوی دیگر نمی‌توان از شهادت اکثر حجاج درحادثه منا عبور کرد.

حجاج به دست آل‌سعود به شهادت رسیدند و متأسفانه دولت‌های اسلامی هم در برابر این جنایت سکوت اتخاذ کردند و هیچ مطالبه‌ای مطرح نکردند، البته مطالبه‌گری ملت‌ها به‌صورت جدّی مطرح شد؛

براین اساس باید اذعان داشت در این فرصت و به‌مناسب سالگرد حوادث دلخراش منا، پیام مقام معظم رهبری بار دیگر فرصتی فراهم کرد تا حجاج کشورهای اسلامی مطالبه به حق خود را از این طریق مطرح کنند. به تعبیر ایشان «جهان اسلام گریبان آل‌سعود را رها نکند» و مسئله به فراموشی سپرده نشود.

نگارنده براین باور است، پیام مقام معظم رهبری در راستای مطالبه‌گری حجاج می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، چون شاهدیم در شرایطی مناسک حج برگزار شده است که آل‌سعود همچنان نسبت به حادثه دلخراش منا بی‌تفاوت است؛

بنابراین پیام مقام معظم رهبری موجب می‌شود تا این فاجعه بزرگ به دست فراموشی سپرده نشود. متأسفانه آل‌سعود نسبت به این اتفاق دردناک بی‌تفاوت عمل کرده و فقط به توجیهات توخالی بسنده کرده است. بدون شک در چنین شرایطی پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به حجاج کشورهای اسلامی می‌تواند ملت‌ها را نسبت به توطئه‌ها و طرح مطالبه‌گری‌های خود، آگاه کند.

بار دیگر تکرار می‌کنم، آل‌سعود در قبال حادثه منا هیچ اقدامی انجام نداد حتی عذرخواهی نیز نکرد؛ بنابراین باید همچنان مطالبه کرد تا با این مطالبه‌گری‌ها آل‌سعود وادار به عذرخواهی شود؛ آنها باید از جنایت‌هایی که مرتکب شده‌اند درس عبرت بگیرند تا حداقل جنایت‌های بیشتری مرتکب نشوند.

بر این اعتقادم، آل‌سعود اصلاً صلاحیت سرپرستی بیت‌الله الحرام را ندارد، آنها در حادثه منا جنایت بزرگی مرتکب شدند اما در برابر حقوق مردم هیچ اقدامی انجام ندادند پس باید گفت صلاحیت ندارند که مردم مسلمان را در مناسک حج مدیریت کنند پس باید بر عدم صلاحیت آل‌سعود برای خادم‌الحرمین بودن، تأکید کرد.

کشورهای اسلامی باید بنشینند و به حال مکه و مدینه فکری کنند و دست بی‌کفایت رژیم آل‌سعود را از اداره آن مکان مقدس کوتاه کنند. مکه و مدینه متعلق به تمام مسلمانان جهان است و هیچ توجیه و الزامی وجود ندارد که آل‌سعود آنجا را اداره کند.

دست ناپاک آل‌سعود در جنایت‌هایی که داعش در کشورهای مختلف انجام می‌دهد، برملا شده است و این خود نشان می‌دهد پشت صحنه بالاترین جنایت‌هایی که در کشورهای مختلف شکل گرفته، آل‌سعود قرار دارد.

آل‌سعود تبدیل به غده سرطانی در جامعه اسلامی شده است، هم در مکه مردم مسلمان را به شهادت می‌رساند و هم از داعش پشتیبانی می‌کند تا مسلمانان و حتی غیرمسلمانان از بین بروند.

گروهک تروریستی داعش به‌هیچ ملتی رحم نمی‌کند و پشتیبانی آل‌سعود از آنها نشان می‌دهد عربستان سعودی غده سرطانی برای بشریت است و باید هرچه زودتر این غده سرطانی مداوا شود و از سوی دیگر هم به این نکته تأکید شود «آل‌سعود صلاحیت سرپرستی مکه و مدینه را ندارد» به همین جهت معتقدم باید اجماع جهانی علیه آل‌سعود و داعش فراهم شود تا این تروریست‌ها هرچه زود به سزای اعمال خود برسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

نظر شما