شناسهٔ خبر: 127486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

خشم فعالان سعودی از گزارش الریاض

عذرخواهی رسانه سعودی از تروریست‌ها: ببخشید که شما را شورشی خواندیم!!!

الریاض.jpg یک رسانه سعودی در اقدامی تامل‌برانگیز، تروریست‌های محاصره شده در حلب را شورشی خواند،‌اما طولی نکشید که رسما از تروریست‌ها عذرخواهی کرد و در گزارش‌های بعدی آنها را انقلابیون خواند.

به گزارش «نماینده» روزنامه سعودی که حکومت متبوعش همچنان به حمایت‌های مالی، سیاسی، تسلیحاتی و رسانه‌ای از گروه‌های تروریستی در سوریه و عاملان کشتار و ویرانگری در این کشور حمایت می‌کند، اخیرا در گزارشی، تروریست‌های حاضر در حلب را شورشی خواند و نوشت : شورشیان برای شکستن محاصره حلب تلاش می‌کنند.

الریاض در این گزارش خود نقشه‌ای از شهر حلب منتشر کرد و مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی را مناطق تحت کنترل شورشیان و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه را مناطق تحت کنترل نیروهای دولت سوریه خواند و همچنین گذرگاه‌هایی را که از سوی ارتش سوریه برای تسلیم تروریست‌ها اعلام شده، در این نقشه مشخص کرده بود.

این گزارش کافی بود تا سیلی از انتقادها و اعتراضات‌ و محکومیت‌ها علیه این روزنامه سعودی در شبکه‌های اجتماعی از سوی حامیان سعودی تروریست‌ها به راه افتد و آنها این روزنامه را به سبب شورشی خواندن تروریست‌ها تهدید کردند.

برخی از منتقدان نوشته بودند که روزنامه الریاض، به  انقلابیون سوریه خدشه وارد کرد.

سعودی‌ها در صفحه توئیتر روزنامه الریاض به این روزنامه به سبب توصیف تروریست‌های مسلح در حلب به عنوان شورشی حمله کردند، آنها همچنین خشم خود را از این‌که این روزنامه سعودی، از واژه نیروهای دولتی برای ارتش سوریه استفاده کرده، ابراز کردند.

حامیان سعودی تروریست‌ها، تصویری از روزنامه الریاض و خبر آن با عنوان «نقشه مناطق تحت سیطره شورشیان، شورشیان برای شکستن محاصره حلب تلاش می‌کنند» منتشر کردند.

سعودی‌ها در پی این خبر خواستار برکناری سردبیر روزنامه الریاض و عذرخواهی وی از تروریست‌ها در حلب شدند. حتی برخی از حامیان تروریست‌ها برای نشان دادن خشم خود از روزنامه الریاض نوشته بودند : «روزنامه الریاض از اسد حمایت می‌کند»

عذرخواهی رسمی الریاض سعودی از تروریست‌ها و حامیانشان

روزنامه الریاض سعودی که گزارش جنجالی روز پنجشنبه‌اش با عنوان«شورشیان برای شکستن محاصره حلب تلاش می‌کنند» و استفاده از واژه شورشی برای تروریست‌ها، خشم حامیان گروه‌های تروریستی تکفیری به ویژه سعودی‌ها را به دنبال داشت، رسما از خوانندگان و حامیان تروریست‌ها عذرخواهی کرد.

این روزنامه در خبر عذرخواهی خود آورده بود گزارشی با عنوان«شورشیان برای شکستن محاصره حلب تلاش می‌کنند» در شماره روز پنجشنبه منتشر شده بود که در این گزارش بر ترجمه لفظی گزارش خبرگزاری رویترز تکیه شده بود و فرصت اصلاح آن هم از دست رفته بود.با این حال الریاض اقدامات لازم را درباره فردی که مسبب این اشتباه بود، اتخاذ کرده است.

الریاض افزود از خوانندگان خود به خاطر این اشتباه غیر عمدی(شورشی خواندن تروریست‌ها) عذرخواهی می‌کند. این روزنامه سعودی بر ادامه حمایت خود از گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید کرد و آن را در راستای سیاست‌های آل سعود علیه سوریه خواند.

خاطر نشان می‌شود بیش از پنج سال است که گروه‌های تروریستی تکفیری با حمایت‌های آمریکا و متحدان غربی‌ و عربی‌اش به ویژه رژیم آل سعود،‌جنگ ویرانگری را علیه سوریه به راه انداخته‌اند و به کشتار و ویرانگری در این کشور مشغول هستند، گروه‌های تروریستی بر اساس ‌آموزه‌ها و افکار افراطی و انحرافی فرقه وهابیت شکل گرفته‌اند که اقدامات جنایتکارانه آنها تا کنون، صدها هزار نفر از مردم کشورهای عراق و سوریه و مناطق دیگر را به خاک و خون کشیده و میلیون‌ها نفر را هم آواره کرده‌اند.

نظر شما