شناسهٔ خبر: 127429 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کریمی قدوسی:

دولت برای اجرای برجام از سوی آمریکا ضرب الاجل تعیین کند/ اگر آمریکا برجام را اجرا نکرد، ۱۳ آبان آن را آتش بزنیم

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت برای اجرای برجام از سوی آمریکا ضرب الاجل تعیین کند.

به گزارش «نماینده» جواد کریمی قدوسی در خصوص اقدامات لازم در برابر بد عهدی آمریکایی ها در اجرای برجام اظهار داشت: دولت بر اساس اجازه مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی مجاز به اجرای برجام شد، اکنون که با بدعهدی غرب روبه رو هستیم توصیه می کنیم گزارشی از این وضعیت تهیه شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: لازم است این گزارش بر اساس مستنداتی از کمیسیون برجام،پیوست های برجام، گزارشهای کمیسیون مشترک و آژانس بین المللی انرژی اتمی از تعهدات ایران تهیه شود و در نهایت با انتشار بیانیه جهانی افکار عمومی جهان را نسبت به بد عهدی آمریکا روشن کنیم.

وی گفت: در این بیانیه باید ضرب‌الاجلی برای کشورهای گروه۱+۵ و به خصوص آمریکا در نظر بگیریم تا بدانند ایران در اجرای برجام جدی است و اگر جدیتی در طرف مقابل دیده نشود، اقدام متقابل خواهد داشت.

کریمی قدوسی با بیان اینکه زمان این ضرب الاجل ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی باشد، توضیح داد: تا ۱۳ آبان، دو نوبت به آمریکا فرصت دهیم تعهدات خود را انجام دهد، در ماه اول اگر گامی برداشته نشد ما باید سانتریفیوژها را از انبار به سایت نطنز منتقل کنیم، در ماه دوم باید سانتریفیوژها را در دستگاه ها تعبیه کنیم.

وی گفت: و اگر تا ۱۳ آبان همچنان با بدعهدی آمریکا مواجه بودیم، برجام را به آتش بکشیم چرا که به گفته مقام معظم رهبری برجام از سوی آمریکا پاره شده است و ما باید آن را به آتش بکشیم و بهترین زمان روز مبارزه با استکبار جهانی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا امروز موارد متعدد از نقض برجام از سوی آمریکا اتفاق افتاده است، نمونه بارز آن تصویب ۶۰ مورد تحریم جدید است، به نظر می رسد اگر دولت برای آمریکا ضرب الاجلی در نظر نگیرید خسارت های زیادی به کشور و دولت وارد می شود.

کریمی قدوسی با رد این موضوع که فسخ برجام از سوی ایران به ضرر ما تمام می شود، گفت: آمریکایی ها اعتراف می کنند که برجام را نقض کرده اند بنابراین با شعار دادن نمی توانیم آنها را وادار به اجرای صحیح این توافق کنیم. حتی آژانس بین المللی در گزارشی مکتوب تاکید کرد ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد بیانیه جهان پسند و حقوقی را به دولت در کمیسیون خواهیم داد چرا که آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نمی کند بلکه مانع همکاری کشورهایی می شود که تمایل دارند که برجام را اجرا کنند.

نظر شما