شناسهٔ خبر: 127328 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ساعی:

اعلام نکردن آمار طلاق به بهانه کم‌کاری دستگاه‌ها پاک کردن صورت مساله است

زهرا ساعی.jpg عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اظهارات مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر توقف اعلام آمار طلاق، گفت: اعلام نکردن آمار طلاق به بهانه کم‌کاری دستگاه‌ها پاک کردن صورت مساله است.

به گزارش «نماینده» زهرا ساعی در واکنش به اظهارات مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر توقف اعلام آمار طلاق، گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید طبق شرح وظایف خود و مسئولیت‌هایشان عمل کنند، ارائه آمار و اطلاعات هم بخشی از وظایف سازمان ثبت احوال کشور است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقدان آمار دقیق و درست یکی از مشکلات همیشگی کشور است، تصریح کرد: پایه و اساس برنامه‌ریزی در هر کاری آمار و اطاعات دقیق است که متاسفانه در برخی حوزه‌ها کمبود آماری وجود دارد.

وی بیان اینکه سازمان ثبت احوال با این تصور که دستگاه‌های دیگر به وظایف خود درست عمل نمی‌کنند، نمی‌تواند از انجام وظیفه خود سر باز زند، افزود: عدم ارائه آمار طلاق با ایراد این دلیل که دستگاه‌های متولی امر کاهش طلاق بی‌توجه هستند و کار موثری انجام نمی‌دهند محاسبه غلطی است.

ساعی با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان ثبت احوال باید آمار طلاق را اعلام کنند، گفت: متولیان کاهش طلاق هم باید وظایف خود را انجام دهند و وظایف این دستگاه‌ها نباید تداخل پیدا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار باید شفاف اعلام شود، یادآور شد: عدم ارائه آمار طلاق با این استدلال که حساسیت نسبت به طلاق کم رنگ شده پاک کردن صورت مساله است؛ در واقع ما دارای جامعه مسلمانی هستیم که نسبت به آسیب‌های اجتماعی چون طلاق حساس است لذا مشکل را باید در جایی دیگر جستجو کرد.

علی اکبر محزون مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه از این پس آمار طلاق در کشور را  اعلام نمی‌کنیم، گفت: آمار طلاق به اندازه کافی بیان شده است و ارایه آمار صرف دردی را دوا نمی‌کند.

نظر شما