شناسهٔ خبر: 126678 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عبدالله رضیان در گفتگو با «نماینده» تأکید کرد:

حقوقدان‌های شورای نگهبان نباید به جریان‌های انحرافی و فتنه وابسته باشند

رضیان نمایندۀ حقوقدان مجلس دهم گفت: عدم وابستگی به جریان های انحرافی و جریان فتنه جزو اهم معیار ها است و در بر گیرنده بسیاری از ویژگی های دیگر مانند عدم هراس از استکبارنیز هست.

عبدالله رضیان، نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم، در گفتگو با «نماینده» با اشاره به انتخابات اعضای حقوقدان شورای نگهبان گفت: مطابق قانون اساسی اعضای شورای نگهبان تکالیف و وظایف مهمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند. این جایگاه به دلیل نظارت بر انتخاب افرادی که در مناصب حساس کشور وارد می شوند مانند؛ پست ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس، بسیار مهم است و از طرف دیگر شورای نگهبان به جهت وظیفه نظارت بر قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه ای دارد.

این حقوقدان مجلس دهم با تأکید بر مسئولیت بسیار سنگینی که بر دوش اعضای شورای نگهبان است، درباره ویژگی های حقوقدان های منتخب نیز اظهار داشت: این افراد باید دارای تخصص لازم و کافی باشند. همچنین باید علاوه بر تخصص از تعهد که شامل انقلابی بودن و پایبندی به اصول اساسی نظام مانند ارزش ها، مقام ولایت است؛ برخوردار باشند.

این دکترای حقوق با اشاره به اهمیت موضع داشتن اعضای شورای نگهبان نسبت به فتنه تصریح کرد: یقینا کسانی که انتخاب می شوند باید در خط حضرت امام و مقام معظّم رهبری باشند و مطابق این افکار و اندیشه ها حرکت کنند. عدم وابستگی به جریان های انحرافی و جریان فتنه جزو اهم معیار ها است و در بر گیرنده بسیاری از ویژگی های دیگر مانند عدم هراس از استکبارنیز هست.

نماینده مردم قائمشهر در نهایت با تاکید بر اهمیت شورای نگهبان برای مقابه با فتنه خاطر نشان کرد: شورای نگهبان در تشخیص کسانی که در مناصب حساس قرار می گیرند و تطبیق آن افراد با معیار هایی که قانون تعیین کرده است نقش بسیار کلیدی دارد.

نظر شما