شناسهٔ خبر: 125996 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

پیوند عربستان - اسرائیل در تقابل با ایران

عربستان

به گزارش «نماینده»؛ رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه «هرتزلیا» ضمن اعلام وجود منافع مشترک با عربستان در تقابل با ایران، تقابل با حزب‌الله در جنگ آینده را كار ساده‌ای ندانست. «هرتزی هالیوی» رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه «هرتزلیا» به موضوع حزب‌الله لبنان و تقابل آن با رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت که این اعتقاد وجود دارد که حزب‌الله لبنان بیش از ۱۰۰ هزار موشک، راکت و سیستم‌های تسلیحاتی دارد که قبلاً «آن را نداشت.»

این مقام ارتش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی البته درباره حزب‌الله لبنان مدعی شد که «هرگز ارتشی (در جهان) وجود نداشته است که تا این اندازه مانند ما درباره حزب‌الله اطلاعات داشته باشد، البته جنگ آینده ساده و آسان نخواهد بود.» او در ادامه ادعاهای خود، با اشاره به «تلفات ایران در جنگ سوریه» مدعی شد: «آنها ۲۵۰ نفر که این تعداد فقط شامل جنگجویان آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، از دست دادند و این رقم شامل شبه نظامیان شیعه نمی‌شود که توسط ایران مدیریت می‌شوند.»

رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه این سخنرانی مدعی شده که ایران «۶۰ درصد بودجه» حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی فلسطین را تأمین می‌کند. او با استقبال از تقابل کشورهای عربی سنی شامل برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عربستان سعودی با ایران، آنها را «سنی‌های عمل‌گرا» خواند.

 هالیوی درباره عربستان سعودی هم گفت: «این عربستان سعودی همان عربستان سعودی که ما یک سال و نیم قبل دیدیم، نیست. عربستان سعودی فعال‌تر شده و در تلاش برای رهبری اردوگاه سنی در خاورمیانه است. این کشوری است که شاید وضعیت را باثبات کرده و در جنگش با ایران، قوی‌تر شده است.»

رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «برخی از منافع کشورهای سنی عمل‌گرا در حال نزدیک شدن به منافع ماست. این تحولی جالب است و در آن فرصتی وجود دارد.»

نظر شما