شناسهٔ خبر: 125973 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جعل سند علیه امام برای کسب اعتبار غربگرایان داخلی است

حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: بی بی سی می‌خواهد با جعل سند علیه امام، برای غربگرایان داخلی کسب اعتبار کند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی درباره سندسازی شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی علیه حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: این مسئله نشان‌دهنده استیصال و ترس استکبار جهانی از پیشرفت، توسعه و گسترش خط امام در جهان غرب است و کاملاً پیداست که منافع استعماری آنها را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در غرب آسیا و کشورهای اسلامی که منافع کشورهای استعماری را به شدت تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: اینها(بی بی سی) به یاد قرون وسطی افتاده‌اند که می‌توانستند با یک سلسله تهمتها و نسبتهای ناروا شخصیتها و چهره‌ها را در نظر مردم بی‌اعتبار کنند و برای مردم نسبت به رهبران‌شان ذهنیت منفی بوجود بیاورند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه دوران این شگردهای شیطانی  و ترفندهای استعماری گذشته است، ابراز کرد: ملتها بیدار و ‌آگاه شده‌اند و فریب اینگونه توطئه‌ها را نمی‌خورند. اینکه بی‌بی‌سی بخواهد با سندسازی امام (ره) را زیر سؤال ببرد «عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.»

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در رد ادعای بی بی سی اظهار کرد: اولاً فرض کنیم پیامهایی میان امام و مقامات امریکایی رد و بدل شده، هیچگاه مشکلی را برای امام ایجاد نمی‌کند چراکه ممکن است بزرگان و رهبران کشورها با مقامات کشورهای دیگر پیامی رد و بدل کنند.

وی افزود: ثانیاً اگر امام اهل رابطه پنهانی با استکبار جهانی و شیطان بزرگ بود چرا تنها یک بار در سال ۴۲ و یک بار در سال ۵۷ پیام داد و در طول این سالها رابطه امام با مقامات آمریکایی قطع شد!؟ این شبهه‌ای است که باید شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی به آن پاسخ دهد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه جعل سند بی‌بی‌سی ناشیانه بود، خاطرنشان کرد: می‌گویند در سال ۵۷ پیامی از سوی امام و توسط ابراهیم یزدی به امریکا ارسال شد. بعید نیست که ابراهیم یزدی خودش نزد مقامات امریکایی رفته باشد. مسلماً امام با روحیه انقلابی، ضد استکباری و روح بلندشان هرگز با استکبار سازش نداشتند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند سندسازی و دروغ‌پراکنی خوی استکبار است. امروز دیگر این ترفندها نمی‌تواند راه به جایی برده و شخصیتها را زیر سؤال ببرد. آن هم شخصیتی مانند امام که زندگی‌اش همچون آفتاب روشن است و کوچکترین ابهام، تردید و جای سؤالی در زندگی ایشان وجود ندارد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی درباره علل این سندسازی درباره حضرت امام خمینی اظهار کرد: یکی از احتمالات این است که اشخاص سازشکار و غربگرای دولت با مشکلات شدید و چالشهای جدی روبرو هستند و از این طریق می‌خواهند کژروی و نادرستیهای وی را درست جلوه دهند و برای وی آبرو و اعتبار کسب کنند تا مرحله بعد هم بتواند رای بیاورد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه غربگراها در پیشگاه ملت ایران به‌خاطر رفتارهایشان مردود هستند، تصریح کرد: مردم نسبت به کارهای آنها (غربگراها) دید منفی دارند. ضربه‌ای که برخی در دولت به کشور، استقلال و پیشرفت ملی ما وارد کردند باید در آینده در دستگاه قضایی به محاکمه کشیده شوند و به جرم ضربه‌ای که به کشور زدند مجازات شوند.

نظر شما