شناسهٔ خبر: 125867 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتقاد از مهندسی سیاسی در تعیین ترکیب کمیسیون‌های مجلس

خادمی.jpg عضو کمیسیون انرژی از نگاه سیاسی روسای شعب از مهندسی سیاسی کمیسیون‌ها انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» هدایت‌الله خادمی اظهار داشت: نمایندگان از نحوه کار روسای شعب و نحوه امتیازدهی و انتخاب اعضای کمسیون‌ها گله دارند.

نماینده مردم ایذه گفت: ترتیب انتخاب نمایندگان به گونه‌ای است که برخی افراد که دارای تجربه و تخصص بالایی هستند در رتبه ۲۲ یا ۲۳ قرار دارند که نشان می‌دهد تلاش برخی روسای شعب برای حذف آنها بوده، اما موفق نشده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید محلی برای پایه‌گذاری عدالت باشد، گفت: به نظر می‌رسد کمیسیون‌های مجلس از بیرون مهندسی سیاسی شد و برخی افراد که سابقه و تخصص لازم را نداشتند در کمسیون‌های مهم باقی مانده و افراد متخصص حذف شدند.

خادمی ادامه داد: در روزهای قبل در مجلس شنیده می‌شد که فلان نماینده از فلان کمیسیون افتاد و اگر می‌خواهد باقی بماند باید لابی کند، این گونه شایعات درست بود، اما برای مجلس خوب نبود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حاکم شدن شایسته‌سالاری در مجلس، گفت: باید افراد به صورت عادلانه و بی‌طرفانه، بر اساس تخصص در کمیسیون‌ها جای گیرند.

خادمی با انتقاد از نگاه سیاسی روسای شعب، تصریح کرد: روسای شعب با مهندسی سیاسی قصد داشتند به گونه‌ای در انتخاب روسای کمیسیون‌ها اعمال نظر کنند که این کار درست نبود.

نماینده مردم ایذه در خصوص کمیسیون انرژی نیز گفت: بنده، آقای حسنوند و آقای امیری خامکانی نامزدهای ریاست این کمیسیون بوده و در حال مذاکره و رایزنی با نمایندگان هستیم

برچسب‌ها:

نظر شما