شناسهٔ خبر: 125660 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انشعاب در فراکسیون ولایت جدی نیست/زمان همه چیز را مشخص می کند

عضو فراکسیون ولایت مجلس با تاکید بر اینکه زمزمه های انشعاب یک فراکسیون جدید از دل فراکسیون ولایت چندان جدی نیست، تصریح کرد: در عین حال گذر زمان، این مساله را مشخص خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، درباره خبرهای غیررسمی منتشرشده مبنی بر انشعاب یک فراکسیون جدید از دل فراکسیون ولایت مجلس، اظهار داشت: به نظر من زمزمه های این انشعاب از ابتدای کار نیز مطرح بود اما چون دوستان اینگونه جمع بندی کردند که بر روی ریاست آقای لاریجانی یک وفاق عمومی شکل بگیرد، از نظرات خود کوتاه آمدند.

وی تصریح کرد: فراکسیون ولایت یک فراکسیون فراگیر است و از ابتدا نیز تنها مختص اصول گرایان نبوده و شامل حال همه افراد می شده است، غیر از کسانی که می خواستند تحت لوای فراکسیون های دیگر مانند امید کار کنند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان اینکه نتیجه کار فراکسیون ولایت در انتخاب هیات رئیسه مجلس نسبتا قابل قبول بوده است، گفت: اما الان برخی دوستان چون از مرحله انتخاب رئیس و هیات رئیسه عبور کرده اند، شاید در نظر داشته باشند که خواسته های خود را مجددا و در قالب یک فراکسیون دیگر مطرح کنند که به نظر من این شروع انشقاق و اختلاف است.

امیرحسنخانی با تاکید بر اینکه چندان اعتقاد ندارم که این انشعاب یک تهدید برای نیروهای ارزشی است، تصریح کرد: در عین حال، بهترین راهکار با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری این است که بر روی مشترکات خود تکیه کنیم و نقاط اختلاف را برجسته نکنیم؛ شرایط کشور نیز به گونه ای است که نیازمند وحدت هستیم و این وحدت حتی می تواند با فراکسیون امید و امثال آن نیز مطرح شود.

وی با بیان اینکه از کانال وحدت بهتر می توانیم به مردم خدمت کنیم خاطرنشان کرد: اختلاف نظر تا حدی خوب است که به تنش و تشنج منتهی نشود.

عضو فراکسیون ولایت مجلس در پاسخ به این سوال که زمزمه های انشعاب فراکسیون جدید از دل فراکسیون ولایت چقدر جدی است، تاکید کرد: زمان این مساله را مشخص خواهد کرد؛ کمیسیون های مجلس که شکل بگیرد و روسای آنها مشخص شود، آن وقت می توان نظر داد که آیا این اختلافات جدی است یا خیر.

امیرحسنخانی تاکید کرد: در مجموع به نظر من این انشعاب جدی نیست و نباید به آن دامن زد.

نظر شما