شناسهٔ خبر: 125375 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

اعتراف به شکست در انتخاب هیئت رئیسه مجلس

اکثریت مجلس اصلاح‌طلب نیست/ انتخاب لاریجانی قابل پیش‌بینی بود

تاجرنیا نماینده مجلس ششم گفت: انتخاب لاریجانی نشان داد اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس را ندارند و این تناقضی با پیروزی لیست امید ندارد.

به گزارش «نماینده»، علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس گفت: انتخاب لاریجانی قابل پیش‌بینی بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه اصلاح‌طلبان ادعا می‌کردند اکثریت مجلس دهم را کسب کردند، لاریجانی رئیس شد، اظهار داشت: لیست امید اکثریت مجلس را بدست آورد اما لیست امید تمام ظرفیت اصلاح‌طلبان نیست و در مناطق مختلفی از  اصولگرایان معتدل استفاده کردند.

نماینده اسبق مجلس در تشریح دلایل رای آوردن گزینه اصولگرایان برای ریاست مجلس اضافه کرد: لاریجانی پیش از این هم رئیس مجلس بود و مدیریت خوبی هم داشت. از طرف دیگر نماینده‌های مستقل هم بیشتر ترجیح می‌دهند به اصولگرایان نزدیک شوند تا اصلاح‌طلبان.

این فعال سیاسی ادامه داد: این انتخاب نشان داد اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس را ندارند و این تناقضی با پیروزی لیست امید ندارد. نکته‌ دیگری که می‌توان از این انتخاب برداشت کرد این است که اصولگرایان بر خلاف اصلاح‌طلبان به هیچ وجه حاضر به حمایت از اصلاح‌طلبان معتدل نیستند و تندروترین آن‌ها مثل جبهه پایداری در کنار معتدل‌ترین‌شان یعنی لاریجانی قرار می‌گیرد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم درباره تاثیر انتخاب روسای مجالس خبرگان و شورای اسلامی بر بدنه اجتماعی اصلا‌ح‌طلبان هم گفت: افرادی که به اصلاحات رای دادند می‌دانستند که چه کار می‌کنند. هیچکس دنبال این نبود که اصلاح‌طلبان اکثریتی بدست آورند چراکه بیشتر مهره‌های آن‌ها رد صلاحیت شده بودند. چیزی که باعث ناراحتی مردم می‌شود این است نمایندگانشان نفر دوم قم را که اگر اصلاح‌طلبان از او حمایت نمی‌کردند امکان افتادنش بود، بر کرسی ریاست می‌نشانند.

نظر شما