شناسهٔ خبر: 125199 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سازمان پست اساسنامه‌دار شد

 بررسی طرح اجرای برجام در مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تائید لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی، مقرر کردند این اساسنامه به مدت پنج سال به صورت آزمایشی اجرا شود.

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی که مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی جهت بررسی به این کمیسیون ارجاع شده بود، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

با تائید این اساسنامه در صحن علنی مجلس، مقرر شد اساسنامه سازمان پست به مدت پنج سال به صورت آزمایشی اجرا شود؛ این اساسنامه شامل ۳۵ ماده است.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مخالفت با این اساسنامه گفت: طبق این اساسنامه، پست بانک، دولتی می‌شود در حالی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسی، اسامی بانک‌‌های دولتی ذکر شده است و پست بانک جزو این بانک‌ها نیست.

وی اظهار داشت: در صورتی که پست بانک نیز دولتی شود یک وزیر بانکدار دیگر به کابینه اضافه می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص لزوم ادامه کار پست بانک‌ها نیز گفت: یارانه مردم در روستاها و شهرهای کوچک از طریق پست بانک پرداخت می‌شود و درواقع پست بانک‌ها به صورت خرده بانکداری ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر پست بانک‌ها در شهرهای کوچک وجود نداشته باشد، امکان خدمت‌رسانی به روستاییان وجود ندارد چون بانک‌های بزرگ در این مناطق شعبه تأسیس نمی‌کنند.

نظر شما