شناسهٔ خبر: 125172 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سه شنبه؛ زنگ پایان مجلس نهم/در جلسه اختتامیه چه می گذرد؟

مجلس/1 مراسم اختتامیه مجلس نهم شورای اسلامی در چهارصد و بیست و ششمین جلسه صحن علنی برگزار خواهد شد.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی روز سه شنبه در چهارصد و بیست و ششمین جلسه صحن علنی مراسم اختتامیه دوره نهم مجلس را برگزار خواهند کرد تا بتوانند در فضای روشن تری کارنامه ۴ سال فعالیت خود در خانه ملت را بررسی کنند.

قرار است در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه که جلسه ۴۲۶ مجلس نهم است، پس از تلاوت قرآن و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گزارش معاونت نظارت مجلس در مورد عملکرد مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارت قرائت شود.

در ادامه نمایندگان با هم در صحن علنی عکس یادگاری خواهند گرفت.

پس از آن لوح تقدیری از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و نمایندگان در حیاط مجلس عکس یادگاری خواهند گرفت تا ۴ روز دیگر یعنی شنبه ۸ خرداد جلسه افتتاحیه مجلس دهم برگزار شود.

مجلس نهم شورای اسلامی دارای ۲۹۰ نماینده بود که در این میان ۱ نماینده دارای مدرک فوق دیپلم، ۲۴ نماینده دارای مدرک کارشناسی، ۱۲۰ نماینده دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۰۷ نماینده دارای مدرک دکتری دارند.

در این دوره مجلس ۳۴ نماینده روحانی حضور داشتند، همچنین از ۲۹۰ نماینده، ۱۰ نماینده زن هستند، اکثریت نمایندگان دوره دهم در سن ۴۶ تا ۵۰ سال قرار داشته و ۱۱ نفر از نمایندگان دارای سن ۳۱ تا ۳۵ سال هستند.

هیات رئیسه سنی مجلس در افتتاحیه مجلس نهم عبارت بود از:

علیرضا مرندی نماینده تهران(رئیس)، حجت الاسلام حسن آشتیانی نماینده قم (نائب رئیس)، محمد حسن نژاد نماینده جلفا(دبیر اول) و ابوالقاسم جراره نماینده بندر عباس(دبیر دوم)

علی لاریجانی نماینده مردم قم در ۴ سال عمر مجلس نهم بر این مجلس ریاست کرد.

مجلس نهم همزمان با آخرین سال دولت دهم فعالیت خود را آغاز کرد اما بیشتر سالهای فعالیتش در دوره دولت تدبیر و امید بود و در هر دو دولت روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت که مهمترین ایام آن در روزگار بررسی برجام ثبت شد.

برچسب‌ها:

نظر شما