شناسهٔ خبر: 125071 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجت‌الاسلام سالک در نشست خبری:

سابقه خاندان هاشمی نگرانی‌های متعدد ایجاد کرده/ پشت‌پرده‌های دیدار فائزه هاشمی با بهائیان روشن شود

سالک43 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید پشت‌پرده‌های ارتباط و دیدار دختر آقای هاشمی با سرکرده جریان‌های وابسته به اسرائیل در قالب بهائیت روشن شود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس، در نشستی با حضور خبرنگاران با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با سرکرده بهائیت در ایران، گفت: فرقه بهائیت دست‌پرورده یک سازمانی اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی است و از سال‌ها قبل چندین جریان را در کشورهای آفریقایی و ایران به راه انداخته است؛ این جریان در ایران عنوان بهائیت را به خود گرفت و هویدا؛ نخست وزیر رژیم طاغوت در رأس آن قرار داشت؛ در حالی که این جریان ضاله آثار منفی بسیاری در جامعه گذاشته است. 

وی با تأکید بر اینکه جریان بهائیت شبکه‌ای با هدف جمع‌آوری اطلاعات برای سازمان اطلاعاتی موساد اسرائیل است، افزود: قطب این شبکه در دامان اسرائیل بنا شده است که خواسته‌های آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و انگلیسی‌ها را پوشش می‌دهد. این جریان در ماجرای فتنه ۸۸ نیز نقش داشت و به‌دستور ۱۷ اپوزیسیون خارج از کشور با رهبریت فرح دیبا در  مسیر براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کردند.

فائزه هاشمی چرا از حقوق بهائیان دم می‌زند اما از شهدا و جانبازان نه؟!

نماینده مردم اصفهان در مجلس با استناد به گفته‌های فائزه هاشمی مبنی بر اینکه تنها نشستی در راستای حقوق بشر با سرکرده بهائیت داشته و لاغیر، ابراز  کرد باید از این خانم پرسید: چرا حقوق شهدا و جانبازان را که در پی رفتارهای آمریکایی و اسرائیلی از بین رفته است، پیگیری نمی‌کنید و از حقوق یک جریان وابسته به اسرائیل دم می‌زنید؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: باید پشت‌پرده‌های ارتباط دختر آقای هاشمی با جریان‌های وابسته به اسرائیل روشن شود چراکه خرداد سال گذشته آلن گودمن، مقام ارشد سازمان سیا به ایران آمده و حتی در دانشگاه‌ها سخنرانی داشت و گزارش حضور او در ایران بسیار مورد توجه سازمان سیا قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با کنار هم گذاشتن این جریان‌ها مقدمه حضور جاسوسان در ایران فراهم شده و شبکه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور ایران باید بسیار هوشیار باشند، گفت: متاسفانه خانواده آقای هاشمی بدسابقه هستند چرا که در جریان فتنه ۸۸ کمیته‌ای خاص در  ایران فعالیت می‌کرد که بخش رسانه‌ای این کمیته را افراد خانواده هاشمی در دست داشتند.

اجازه ورود فائزه هاشمی به دانشگاه آزاد داده نشود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه رفتارهای خانواده یک روحانی بر علیه انقلاب هرگز قابل دفاع نیست، تصریح کرد: دانشگاه آزاد، اساتید و دانشجویان باید از فائزه هاشمی اعلام برائت کند و اجازه ورود او را به دانشگاه نداده تا دانشگاه از وجود این عناصر پاکسازی شود و بنده از آقای دکتر میرزاده می‌خواهم نسبت به حضور اطرافیان آقای هاشمی در دانشگاه آزاد نگاه جدی داشته باشند.

دفاع از جریان بهائیت جرم است

سالک با درخواست از دستگاه‌های قضایی برای پیگیری این موضوع، بیان کرد: باید پشت پرده این ماجرا مشخص شود چراکه دفاع از جریان بهائیت جرم محسوب می‌شود به همین دلیل قوه قضاییه باید وارد جریان شود.

بیش از ۳۴۸ شبکه ماهواره‌ای ملاقات فائزه هاشمی را با سرکرده بهائیت پوشش دادند

رئیس کمیسیون فرهگی مجلس با بیان اینکه این نوع حرکت‌ها به معنای آب ریختن به آسیاب دشمن است، تاکیدکرد: متاسفانه بیش از ۳۴۸ شبکه ماهواره‌ای ملاقات فائزه هاشمی را با سرکرده بهائیت پوشش داده و سوءاستفاده‌‌های بسیاری از این جریان بر علیه جمهوری اسلامی ایران کردند. ضمن آنکه نگرانم مبادا این افراد با اصل ولایت زاویه داشته باشند و با رفتارهای خود دشمنان را علیه ایران بشورانند، به همین دلیل به‌عنوان نماینده ملت اعتراض خود را در دفاع از حقوق آن‌ها بیان می‌کنم.

باید این رفتار فائزه هاشمی را نوعی موضع‌گیری دانست

حجت‌الاسلام سالک در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارها مبنی بر اینکه فائزه هاشمی در توضیحات خود بیان کرده این ملاقات تنها دیدار با یک هم بندی بوده است، توضیح داد: او بحث حقوق بشر را در قالب دفاع از حقوق بهائیت در ایران را نیز مطرح کرده‌ و اگر تنها یک دیدار با هم بندی بوده است دلیلی بر رسانه‌ای کردن آن نبود بنابراین باید این رفتار فائزه هاشمی را نوعی موضع‌گیری دانست.

نظر شما