شناسهٔ خبر: 124840 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

جزئیات دخالت معاون هاشمی در انتخابات/ به من گفت اتفاقی بود!

سیدحسین نقوی حسینی431 نماینده مردم ورامین با بیان اینکه دلایل زیادی مبنی بر دخالت دولت‌ها در انتخابات داریم گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی معاون سیاسی استاندارد به منطقه بنده آمد، فرماندارها را جمع کرد و کاندیداهای مورد حمایت دولت را هم آورد و تعیین تکلیف کرد که شما باید از وی حمایت کنید.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی  نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با ارزیابی نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم تلاشی که گروه‌های اصلاح طلب با پشتیبانی و حمایت دولت به طور آشکار انجام دادند اما آن چه که انتظار داشتند را به دست نیاورند.

نقوی حسینی با بیان اینکه اگر به سابقه مجالس‌ و دولت‌های قبلی نگاه کنید زمانی که آقای هاشمی رئیس جمهور شد تقریباً مجلس چهارم و پنجم مجالس هماهنگ با دولت وی بود گفت: زمانی که خاتمی رئیس جمهور شد نیز مجلس ششم مجلس هماهنگ با دولت خاتمی شد و این روند در زمانی که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شد نیز وجود داشت که مجالس هفتم و تا حدودی مجلس هشتم هماهنگ با دولت انتخاب شدند.

وی افزود: تنها دوره‌ای که مجلس هماهنگ با دولت شکل نگرفت دوره آقای روحانی است چون مجلسی که در دولت آقای روحانی شکل گرفت مجلس هماهنگ با دولت نیست و این اتفاق با وجود حمایت همه جانبه دولتی‌ها از کاندیداهای مورد نظرشان بود به طوری که استانداران و فرمانداران مستقیماً در انتخابات دخالت می‌کردند و افراد را می‌دیدند با آنها جلسه می‌گذاشتند و از کاندیداهای دولت و اصلاح طلب حمایت می‌کردند.

نماینده مردم ورامین اظهار داشت: با وجود همه حمایت‌های دولت از کاندیداهای خودشان ولی مردم مجلس تقریباً اصولگرایی را انتخاب کردند که اکثریت نمایندگان اصولگرا هستند و حتی مستقلینی که انتخاب شدند نیز اکثراً مشی اصولگرایی دارند که در نشست روز شنبه این مسئله را اثبات کردند.

وی اظهار داشت: به هر حال در دوره آینده فراکسیون فراگیر اصولگرایان، فراکسیون اکثریت مجلس خواهد بود اما طبیعی است که طرف مقابل هم فراکسیون قویی دارد و قطعاً مجلس دهم مجلس سختی خواهد شد.

نقوی حسینی با بیان اینکه دخالت دولت در انتخابات کاملاً آشکار است گفت: ما صدها نمونه از دخالت دولت در انتخابات را در همین استان تهران شاهد بودیم و در شهرستان نیز خود من شاهد بودم که در ایام تبلیغات انتخاباتی معاون سیاسی استاندارد به منطقه بنده آمد، فرماندارها را جمع کرد و کاندیداهای مورد حمایت دولت را هم آورد و تعیین تکلیف کرد که شما باید از وی حمایت کنید البته فرمانداران از قبل هم حمایت می‌کرد ولی بالاخره این که رسماً این فعالیت‌ها انجام می‌شود خود تخلف مجزایی است.

وی افزود: وقتی به معاون سیاسی استاندار گفتم که شما به چه حقی معاونانان و فرمانداران را به همراه کاندایدای مورد حمایت دولت دعوت کردید می‌گوید همه چیز اتفاقی بود و من اتفاقی به فرمانداری قرچک رفتم که فرمانداران اتفاقی دور هم جمع شده بودند و این کاندیدا هم اتفاقی آمده بود، این یعنی انگار با یک آدم ساده روبه‌رو هستند.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه ما دلایل زیادی مبنی بر دخالت دولت‌ها در انتخابات داریم گفت: این حمایت‌ها ادامه دارد و وقتی که فراکسیون حامیان دولت با عنوان فراکسیون امید تشکیل می‌شود می‌بینیم که مقامات دولتی به نشست آنها می‌آیند و این فراکسیون در محل دولت برگزار می‌شود.

وی افزود: در ملاقات نمایندگان با رئیس جمهور برای عارف وقت سخنرانی گذاشته می‌شود حال باید پرسید عارف سر پیاز است و یا ته پیاز؟ عارف هم یک نماینده است حالا اگر لاریجانی صحبت کند رئیس فعلی مجلس است ولی سخنرانی عارف چه جایگاهی و معنای چیست ؟ همه اینها نشان می‌دهد دولت حامی این فراکسیون است و سعی می‌کند که جریان حامی خود را در مجلس حمایت کند.

نقوی حسینی با بیان اینکه بنای ما در فراکسیون فراگیر بر این است که به وسیله فراکسیون در خصوص انتخاب رئیس مجلس تصمیم‌گیری شود گفت: چون ما فراکسیون اکثریت و فراگیر هستیم هر تصمیمی که فراکسیون بگیرد همه اعضاء تبعیت می‌کند و هر شخصی را که فراکسیون به عنوان رئیس انتخاب کنند حتماً اعضای فراکسیون حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: منتظریم جلسه بعدی فراکسیون تشکیل شود و در آنجا در مورد انتخاب رئیس مجلس تصمیم‌گیری می‌شود و ان‌شاءالله همه تصمیم فراکسیون را دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم ورامین در مورد پیش‌بینی خود از رئیس آینده مجلس اظهار داشت: اجازه دهیم پیش‌بینی نکنیم و منتظر تصمیم فراکسیون بمانیم.

وی با بیان اینکه قطعاً وزن اصولگرایان در مجلس آینده در کمیسیون‌ها قوی‌تر و سنگین‌تری خواهد شد اظهار داشت: همین دو نشست اخیر فراکسیون‌ فراگیر و امید قطعاً وزن هر دو فراکسیون را به خوبی نشان داده است.

نقوی حسینی با بیان اینکه کار کردن در مجلس دهم مقداری سخت از قبل خواهد بود گفت: در یک چنین فضایی تعامل، همفکری و همپوشانی اهمیت زیادی دارد، به ویژه اینکه ما الآن با مشکل بزرگ رکود اقتصادی روبه‌رو هستیم که در این شرایط مشکلات معیشتی مردم بسیار جدی است و رفع این مشکلات نیازمند هماهنگی، تعامل و گفتگو بین همه جریانات سیاسی است.

وی تاکید کرد: اگر خدای ناکرده جریاناتی بخواهند تندروی و افراط کند و در مجلس و جامعه دو قطبی و دودستگی ایجاد کنند قطعاً دود آن به چشم مردم خواهد رفت.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه درخواست ما این است که همه شرایط خطیر کشور را در نظر داشته باشند اظهار داشت: دولت تلاش کند در امور مجلس دخالت نکند، مجلس ناظر بر دولت، رئیس جمهور، وزراء و دستگاه اجرایی است.

وی با بیان اینکه مجلس وکیل دولت نیست گفت: ما وکیل ملتیم و بنابراین دولت نباید انتظار داشته باشد که یک مجلس تابع داشته باشد.

نقوی حسینی در پایان خاطر نشان کرد: هر موقع مجلس در نظام قوی و مستقلی باشد قطعاً کل کشور سود می‌برد؛ بنابراین دولت نباید در امور داخلی مجلس دخالت نکند و باید اجازه دهد تا نمایندگان محترم مجلس خودشان تصمیم‌گیری کنند و وظیفه نمایندگی، نظارت و قانون‌گذاری خودشان را درست و به موقع انجام دهند.

نظر شما