شناسهٔ خبر: 124839 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تقی پور:

شهرداری طرح ساماندهی پیاد‌ه‌راه ۱۷ شهریور را ارائه داد/ طرح پیشنهادی بی‌کیفیت است

تقی پور/1 سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهرداری طرح ساماندهی پیاده‌راه ۱۷ شهریور را به شورای شهر ارائه داد اما این طرح کیفیت لازم را نداشت و بر این اساس قرار شد دفتر ریاست شورا با شهرداری برای رفع این نواقص مکاتبه انجام دهد.

به گزارش ننماینده» رضا تقی‌پور‌، درباره آخرین وضعیت طرح پیشنهادی شهرداری تهران برای بهبود وضعیت پیاده‌راه ۱۷ شهریور، اظهار داشت: شهرداری قرار بود بعد از مهلت تعیین شده از سوی شورای شهر، طرح پیشنهادی خود را در خصوص تغییر وضعیت پیاده راه ۱۷ شهریور ارائه کند.

وی ادامه داد: طرح پیشنهادی شهرداری روز گذشته در هیئت رئیسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت اما کیفیت لازم را نداشت، در واقع الزاماتی که باید به آن اشاره می‌شد، ناقص بود بر این اساس قرار شد دفتر ریاست شورا با شهرداری برای رفع این نواقص مکاتبه انجام دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: در این طرح به آنچه اعضای شورای شهر درباره پیاده راه ۱۷ شهریور مد نظر داشتند، به طور کامل پاسخ داده نشده بود. بر این اساس در نهایت مقرر شد طی یک هفته اقدامات مورد نظر کمیسیون‌ها درباره این موضوع را جمع‌بندی و به شهرداری اعلام کنیم تا گزارش و طرح پیشنهادی پاسخگوی آنها باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در صحن شورای شهر نظرات و بحث‌های زیادی مطرح شد در پیشنهادی که شهرداری ارسال کرده بخش زیادی از پیاده راه به همین شکل باقی می‌ماند و همزمان امکان تردد هم برای وسایل نقیله عمومی برقرار می‌شود اما پرداختن به این موضوع همه آن چیزی که مد نظر شورای شهر بود را شامل نمی‌شد.

تقی‌پور گفت: تعیین تکلیف کسبه و مشاغلی که با ایجاد پیاده‌راه و قطع دسترسی خودروها متضرر شده‌اند و همچنین دسترسی منازل مسکونی به پارکینگ از جمله موارد مغفول مانده در طرح شهرداری بود اما برای دسترسی خودروهای امدای راه‌حل‌‌هایی پیشنهاد شده بود.

وی گفت: ترجیح شورای شهر این است که مسائل و مشکلات ناشی از اجرای پیاده‌راه ایجاد شده،‌ باحفظ ماهیت پیاده‌راه حل شود.

نظر شما