شناسهٔ خبر: 124735 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حدادعادل: رهبر انقلاب بیشتر اشعارم را شنیده‌اند

حدادعادل/1 غلامعلی حدادعادل در مراسم جشن مجموعه شعر گفت: در یک ماه کمتر از یک غزل می گویم و تصمیم به گفتن شعری نمی گیرم، بلکه شعر در درونم گفته می شود و به همین دلیل شاید اشعارم از کلیشه های مرسوم متفاوت است.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی حدادعادل در مراسم جشن مجموعه شعری اش با عنوان "هنوز هم..." که در غرفه سوره مهر برگزار شد، گفت: استاد خرمشاهی از روی لطف این مجموعه شعری را پسندید، البته من کم شعر می گویم و به طور مثال در یک ماه کمتر از یک غزل می گویم و تصمیم به گفتن شعری نمی گیرم، بلکه شعر در درونم گفته می شود و به همین دلیل شاید اشعارم از کلیشه های مرسوم متفاوت است.

وی ادامه داد: تصور می کنم یکی از خصوصیات شعر به خصوص غزل بعد از انقلاب بهره مندی از زیبایی سبک هندی است و می توانیم بنویسم که پیچیدگی های مفهومی که در شعر نو قبل از انقلاب بود به خاطر پیچیدگی های سبک هندی بود ولی بعد از انقلاب شاعران زیبایی و توانایی های سبک هندی را در کنار سبک بازگشت و حتی از زبان شاعران شعر نو بهره مند شدند و بازگشت شاعران را به سبک هندی روند تکاملی می دانم.

حدادعادل خاطر نشان کرد: زیبایی جز ذات شعر است و ادبیات یعنی کلام و سخن هنری شده و تفاوت ادبیات با غیرادبیات همین است، البته چنین تعریفی در ذات نثر نیست.

 وی اظهار داشت: کسانی که با شعر انس دارند می‌توانند به صورت ناخودآگاه از زیبایی های شعری در نثرشان استفاده کنند، یعنی شعر در پس ذهن نویسنده کار آرایش نثر آن را بر عهده دارند و توصیه ام به کسانی که میخواهند نثرشان جان دار باشد این است که به شعر پناه ببرند.
وی درباره اینکه یکی از روزنامه ها از شما به عنوان یکی از ۴ اختر شعر معاصر فارسی کشور یاد کرده است، افزود: نباید در این زمینه اظهارنظر کنم و فکر میکنم مار مختصری عرضه کردم و امیدوارم فارسی زبانان آن را بپسندند.

حدادعادل درباره نظر مقام معظم رهبری درباره مجموعه "هنوز هم" گفت: رهبر انقلاب بیشتر اشعار مجموعه هنوز هم را را اندکی پس از سرایش شنیده‌اند و پیرامون آن اظهار نظر کرده‌اند من هم از نظر ایشان استفاده کردم و تاثیر نقد ایشان بر من مسلم است.

نظر شما