شناسهٔ خبر: 124619 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در واکنش به حادثه خان طومان؛

ایران سوء استفاده تروریست ها از آتش بس در سوریه را محکوم کرد

عبدالهیان// وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروريست ها و معارضه مسلح در اشغال خان طومان سوريه را محكوم كرد.

به گزارش «نماینده» حسین اميرعبداللهيان معاون وزیر امور خارجه، عصر شنبه در گفتگو با شبکه العالم افزود: در مذاكرات اخير با مقامات روسيه يكي از موضوعات مورد توجه تهران و مسكو بررسي عوامل نقض اتش بس بود.

به گفته وی، اقدام مشترك تروريست ها و گروههاي مسلح بي مسئوليتي كه به غلط "معارضه معتدل" خوانده مي شوند در سوء استفاده از فضاي آتش بس در سوريه، اثبات مي كند كه اين جريان ها با حمايت خارجي به دنبال تداوم اقدامات نظامي هستند و هيچ اعتقادي به راه حل سياسي ندارند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایرانم تاکید کرد: ما معتقديم راهكار در سوريه صرفا سياسي است و بايد تروريست ها و گروههاي مسلح مرتبط با آنها توسط جامعه جهاني محكوم و سركوب شوند تا فرصتي براي پيشرفت راهكار سیاسي فراهم آيد.

پیشتر روابط عمومی سپاه کربلای مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای از شهادت جمعی از مدافعان حرمِ مازندرانی در شهر حلب در شمالِ سوریه خبر داد.

براساس گزارش‌ها روز جمعه (۱۷ اردیبهشت) به فاصلۀ دو ساعت از اعلام رسمی آتش بس فراگیر در حلب، تروریست‌های گروه جبهه النصره، وابسته به القاعده شهر خان‌طومان را نزدیکی شهر حلب تصرف کردند.

در حال حاضر تروریست ها الخالدیه و خان طومان را اشغال کرده اند و ارتش سوریه نیز عملیات بازپس گیری این مناطق را آغاز کرده است.

نظر شما