شناسهٔ خبر: 124556 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌زاده: در حوزه بهداشت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داریم

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی431 وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اکنون در حوزه بهداشت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داریم، گفت: برای ادامه اجرای این طرح باید اقدامات درستی صورت گیرد و همین امروز بسیاری از مردم ناراضی هستند.

به گزارش «نماینده»، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت در همایش فرایند قانون‌گذاری؛ الزامات و راهکارها که ویژه منتخبان مجلس دهم در ساختمان مجلس قدیم برگزار می‌شود، با اشاره به گسترش خدمات وزارت بهداشت در زمان تصدی‌اش در این وزارتخانه گفت: ما در این مدت ۱۰ هزار پزشک در کشور توزیع کردیم که حفظ و تداوم آن نیاز به حمایت دارد.

وی از حفاظت مالی و بهبود سلامت به عنوان اهداف طرح تحول سلامت نام برد و در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آقای روحانی هم در زمان تبلیغات ریاست جمهوری و هم در زمان مسئولیت معتقد بود که یارانه نقدی باید به یارانه غیرنقدی تبدیل شود.

قاضی‌زاده با ذکر این نکته که در این موضوع میان سیاسیون اختلاف نظر وجود داشت، گفت: در آن زمان تورم ۴۰ درصد بود و مخالفان می‌گفتند که این پول مستهلک می شود لذا به تردید افتاده و پرداخت یارانه نقدی را به همه‌پرسی گذاشتند و ۹۴ درصد در این همه‌پرسی درخواست کردند که یارانه‌شان قطع نشود.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری برای اجرای طرح تحول سلامت به زمانی برمی‌گردد که قرار بود یارانه نقدی حذف شود اما هم یارانه نقدی ادامه گرفت و هم طرح تحول سلامت و قیمت نفت نیز به یک صدم کاهش یافت.

وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اکنون در حوزه بهداشت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داریم، گفت: برای ادامه اجرای این طرح باید اقدامات درستی صورت گیرد و همین امروز بسیاری از مردم ناراضی هستند.

وی با تقاضا از مجلس جهت کمک به حذف کالاهای آسیب‌رسان از چرخه غذایی مردم خاطرنشان کرد: در صورت اخذ عوارض از سیگار ۱۱ هزار میلیارد تومان به دست می‌آید که ما را از منابع عمومی بی‌نیاز می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با اعلام اینکه بیمه‌ها ۱۰ ماه است پول ما را نداده‌اند و این منجر به این شده است که چرخ داروخانه‌ها نچرخد، گفت: پزشکان و پرستاران در نتیجه عدم دریافت پول بیمه‌ها ناراضی‌اند و این روند به راه افتادن مجدد زیرمیزی‌ها کمک می‌کند.

وی با یادآوری آمار بالای سزارین در کشور در گذشته به اقدام وزارت بهداشت در رایگان کردن زایمان طبیعی اشاره کرد و افزود: پیش از این اقدام ۹۰ درصد زایمان‌ها در کشور از طریق سزارین صورت می‌گرفت.

وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی با رد این مسئله که وزارت بهداشت بیش از بهداشت به درمان پرداخته است، گفت:‌ کاری که در حوزه بهداشت صورت گرفت بی‌نظیر بود. به عنوان مثال ۳۵ سال در حاشیه شهرها بدترین خدمات ارائه می‌شد اما ما در سراسر کشور به ازای هر ۵ هزار نفر یک پزشک قرار دادیم.

نظر شما