شناسهٔ خبر: 124546 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی

علی‌اکبر صالحی در دیدار با آمانو:

طرف‌های برجام باید از متن دقیق برجام پیروی کنند

صالحی/2 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه طرف‌های توافقنامه هسته‌ای باید از متن دقیق برجام پیروی کنند، گفت: متن برجام، متنی روشن، شفاف و صریح است که هیچ فضایی را برای تفاسیر مختلف از آن باقی نمی‌گذارد.

به گزارش «نماینده» به نقل از پرس تی وی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد .

آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان اقدام به راستی آزمایی تعهدات ایران در برجام کرده است که بین تهران از یکسو و پنج عضو دائم شورای امنیت بعلاوه آلمان از سویی دیگر ، امضا شده بود.

یوکیا آمانو در این دیدار گفت: بسیار اهمیت دارد که گفتگوی منظم بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود داشته باشد تا درباره نظارت خوب و راستی آزمایی تعهدات مرتبط با برنامه هسته ای براساس برجام، اطمینان حاصل شود.

علی اکبر صالحی نیز در این دیدار تاکید کرد: طرف های توافقنامه هسته ای باید از متن دقیق برجام پیروی کنند.

صالحی متن برجام را متنی روشن، شفاف و صریح توصیف کرد که هیچ فضایی را برای تفاسیر مختلف از آن باقی نمی گذارد.

علی اکبر صالحی گفت: برجام سندی مفصل است ، شاید  در برخی موارد تفاسیری از کلمات مختلف رخ دهد.

علی اکبر صالحی هم چنین خاطر نشان کرد: نکاتی که مورد بحث قرار گرفت شامل جزئیات فنی بود که اهمیت اساسی نداشت بلکه از این جنبه اهمیت داشت که همه طرف ها تفسیری یکسان داشته باشند و همه ما مسیری یکسان را طی کنیم تا ادامه اجرای برجام با مانع روبرو نشود.

بر اساس این گزارش سفر صالحی به وین پس از سفر وی به جمهوری چک و اسلوونی صورت گرفت، در این سفرها درباره پروژه های مشترک در عرصه فناوری هسته ای بحث و گفتگو شده بود.

نظر شما