شناسهٔ خبر: 124491 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین

تابش:

باید دید منتخبین لیست امید تا چه حد به میثاق نامه‌ای که امضا کردند پایبند می‌مانند/جلالی و مطهری به فراکسیون اصولگرایان نمی‌روند

تابش/2 نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:روی کاغذ ما اکثریت را داریم اما لابی گری در این بین خیلی تاثیرگذار است، باید منتظر ماند و دید که این افراد تا چه حد به میثاق نامه ای که امضا کرده اند پایند می‌مانند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا تابش درباره فراکسیون‌بندی احتمالی مجلس دهم اظهار کرد: یک برآورد این است که در مجلس آینده دو فراکسیون امید و اصولگراها تشکیل شود که فراکسیون اصولگراها یک فراکسیون فراگیر باشد و شنیده‌ها می‌گوید نامش فراکسیون انقلاب اسلامی است اما در برابر گروهی از اصولگراها نیز تلاش می‌کنند در مجلس آینده به دو فراکسیون بسنده نکنند.

وی با تاکید بر اینکه اکثر مستقل ها به فراکسیون امید گرایش دارند، گفت: مجموع افرادی که از فراکسیون امید و حزب اعتدال و توسعه به مجلس دهم راه یافته اند به ۱۶۰ نفر می رسد.

نماینده مردم اردکان از مجلس ششم تاکنون، درباره پایبندی این افراد به فراکسیون امید اظهار کرد: روی کاغذ ما اکثریت را داریم اما لابی گری در این بین خیلی تاثیرگذار است، باید منتظر ماند و دید که این افراد تا چه حد به میثاق نامه ای که امضا کرده اند پایند می‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در هر دو دوره به تغییر رای دادند و نمایندگان باید این موضوع را مدنظر داشته باشند، گفت: در دوره اول تحلیل این بود که حوزه های سیاسی‌تر مثل تهران رای سیاسی داده اند اما در دور دوم انتخابات می بینیم که ۳۸ نامزد اختصاصی لیست امید و ۵ نامزد حزب اعتدال و توسعه انتخاب شدند، یعنی در این دوره ما از ۶۸ کرسی توانسته ایم ۴۳ کرسی بگیریم، بنابراین در حوزه های غیرسیاسی هم مردم تغییر را انتخاب کرده اند.

تابش درباره اعضای شاخص فراکسیون رهروان و موقعیت آنها در فراکسیون بندی مجلس آینده نیز اظهار کرد: لاریجانی، نعمتی، جلالی و مطهری تنها اعضای فراکسیون رهروان ولایت هستند که مورد حمایت لیست امید در انتخابات نیز بودند، در این مورد نمی دانم آقای لاریجانی ریاست فراکسیون اصولگرایان یا انقلاب را به عهده می گیرد یا خیر اما آنچه مسلم است آقایان جلالی، نعمتی و مطهری در فراکسیون انقلاب تعریف نمی شوند.

وی درباره مذاکرات صورت گرفته برای ریاست مجلس نیز اظهار کرد: هر دو بزرگوار یعنی آقایان لاریجانی و عارف می‌خواهند کاندیدا شوند اما امیدوارم جلساتی بین این دو نفر برگزار شود تا وفاقی که شکل گرفته از بین نرود چراکه ما هنوز انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم.

تابش درباره احتمال انصراف دوباره عارف نیز گفت: توقع غیرمنصفانه ای است اما اگر بزرگان توافق کنند، مسئله دیگری است.

نظر شما