شناسهٔ خبر: 123972 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

از بودجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی راضی نیستم

حدادعادل/1 رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: از بودجه ۹۵ برای فرهنگستان زبان و ادب فارسی راضی نیستم زیرا از مجموع ۱۲ میلیارد، ۲۰۰ میلیون تومان به بودجه ما اضافه شده البته شرایط در بنیاد سعدی بهتر است.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به میزان بودجه محقق شده فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: همیشه اینطور بوده که بخش‌هایی از بودجه محقق نمی‌شده و در این سال ها با توجه به فشارهای اقتصادی معمولا این اتفاق افتاده که بخش‌هایی محقق نشده است.

وی افزود: در فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی نیز این دشواری کار وجود دارد و ما این مشکلات را داشته‌ایم. در هر حال ما سعی می‌کنیم که بسازیم و به عبارتی «ما آبروی فقر و قناعت نمی‌بریم».

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: از بودجه ۹۵ برای فرهنگستان زبان و ادب فارسی راضی نیستم زیرا از مجموع ۱۲ میلیارد، ۲۰۰ میلیون تومان به بودجه ما اضافه شده البته شرایط در بنیاد سعدی بهتر است. البته این رقم ها فعلا تصویب شده ولی اینکه چقدر بدهند و تخصیص پیدا کند معلوم نیست و ان‌شاالله که بهتر شود.

غلامعلی حداد عادل پیش از این به صراحت اعلام کرده بود که از بودجه تخصیص داده شده به فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سال ۹۴ ناراضی بود و آن را کمتر از میزان مورد نیاز اعلام کرده بود. همچنین حداد عادل در گفت‌وگویی تفصیلی با فارس به عدم تخصیص بودجه بنیاد سعدی از سوی دولت نیز اشاره کرده بود. (اینجا بخوانید)

نظر شما