شناسهٔ خبر: 123839 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پورابراهیمی در حمایت از کاهش یارانه بگیران؛

۳۰ درصد درآمد حذف یارانه پردرآمدها صرف اشتغال جوانان می‌شود

پورابراهیمی/43 سخنگوی کمیسیون تلفیق در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت گفت: مجلس در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سینه سپر کرده و هزینه حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی را پرداخت می‌کند

به گزارش «نماینده» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی پس از مخالفت جدی سخنگوی دولت با بخش هزینه‌ای تبصره مربوط به هدفمندی، محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق برای دفاع از این تبصره در جایگاه حاضر شد.

وی گفت: بخش درآمدی این تبصره به تصویب رسیده است و باید الان در بخش هزینه‌ای آن صحبت کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه مشکل تولید و اشتغال جوانان، مشکل مهمی است که باید حل شود، گفت: دولت بارها اعلام کرده است که برای پرداخت یارانه نقدی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است؛ آقای نوبخت این موضوع را در صحن علنی هم اعلام کرد.

پورابراهیمی ادامه داد: وزیر اقتصاد و وزیر نفت هم روز پرداخت یارانه نقدی را روز عذاب علیم دانستند. همچنین وزیر اقتصاد به همین مجلس اعلام کرد که آمادگی حذف ۱۰ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی را داریم.

وی خطاب به نوبخت گفت: ما قصد کمک به دولت را داریم و انتظار داریم دولت به ما دست‌مریزاد بگوید؛ نه اینکه برود مصاحبه کند که مجلس ظلم می‌کند.

 نمایندگان با فریاد «احسنت» خود اظهارات پورابراهیمی را تصدیق کردند.

پورابراهیمی اظهار داشت: در جلسات کمیسیون تلفیق، نمایندگان دولت با حذف سه دهک پردرآمد از دریافت یارانه نقدی موافقت کردند، اما ادبیاتی که امروز مطرح می‌شود، ادبیاتی غیرکارشناسی است که مردم متوجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: مجلس در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سینه سپر کرده و هزینه آن را قبول می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: اگر دولت اراده کند با حذف سه دهک پردرآمد، ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع آزاد می‌شود که ۳۰ درصد آن به اشتغال جوانان اختصاص خواهد یافت.

در ادامه محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: در طول سال‌های اخیر دولت و مجلس همواره بر لزوم حذف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی توافق داشتند.

در پایان نیز نمایندگان بخش هزینه‌ای تبصره هدفمندی را به تصویب رساندند.

نظر شما