شناسهٔ خبر: 123565 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

تکمیل پازل پیروزی اصول‌گرایان در دور دوم انتخابات

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» جریان اصول‌گرایی بایستی تمام تلاش خود را به کار بندد و اجازه ندهد کرسی‌های باقی‌ماندة مجلس به دست جریانی بیافتد که دردِ معیشتی مردم را درک نمی‌کنند بلکه بیشتر دنبال بازی‌های سیاسی هستند. جریانی دنبال این است که مجلس را سکویی برای انتخابات ۹۶ خود قرار دهند.

«نماینده»؛ محمدحسن آصفری/* انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پیام برای مسئولان در داخل کشور داشت و آن اینکه قدر ملت ایران را بدانند. مردم حضور گسترده و پرشوری در پای صندوق‌های رأی داشتند كه نشان از تأیید نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی داشت. علی‌رغم مشکلاتی که دولت در زمینه‌های اقتصادی، بیکاری و تورم دارد، مردم با ایمان به اصل نظام این حماسة مردمی را رقم زدند.

پیام دوم این انتخابات متعلق به غرب و دشمنان نظام بود. اینان باید متوجه باشند که ملت ایران به ندای رهبرشان لبیک گفته‌اند و پای انقلاب ایستاده و از آن پشتیبانی می‌کنند. هیچ گزینه‌ای نخواهد توانست مردم ایران را از صحنة پایداری و حضور خارج کند.

گذشته از این مسائل آنچه باید به آن توجه شود این است که جریانی که وارد مجلس دهم می‌شود، چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب باید به این نکته توجه داشته باشد که مشکل جدّی کشور مسائل اقتصادی، بیکاری، گرانی و تورم است. بایستی جلوی پرداختن به این بازی‌های سیاسی گرفته شود و انرژی مسئولین صرف حل مشکلات اساسی مردم شود.

گلایة مردم از ما ناعدالتی‌های موجود در جامعه است. اینکه بعضی از مسئولین زندگی اشرافی‌گری دارند، مردم را ناراحت می‌کند. این افراد کسب مسئولیت را وسیله‌ای برای رسیدن به قدرت می‌دانند تا ابزاری برای خدمت به مردم. این‌چنین است که برای رسیدن به قدرت هم از همة گزینه‌ها و روش‌ها استفاده می‌کنند. فردی که با روش غیراصولی بخواهد به قدرت برسد، مطمئناً نخواهد توانست خدمت‌گزار خوبی برای جامعه باشد. ازاين‌رو مردم تشخیص مناسبی بین خادمان و قدرت طلبان داده و خواهند داد.

هرچند نمایندگی فرصتی ۴ ساله است اما مردم تعهد نداده‌اند که فردی پایبند به نظام و دغدغه‌مند مسائل اجتماع نباشد، مجدداً مورد حمایت خود قرار دهند. مهم این است که هر جناحی که اکثریت مجلس را به دست می‌گیرد باید مهم‌ترین اولویتش بحث اشتغال و اقتصاد باشد.

جریان اصول‌گرایی بایستی تمام تلاش خود را به کار بندد و اجازه ندهد کرسی‌های باقی‌ماندة مجلس به دست جریانی بیافتد که دردِ معیشتی مردم را درک نمی‌کنند بلکه بیشتر دنبال بازی‌های سیاسی هستند. جریانی دنبال این است که مجلس را سکویی برای انتخابات ۹۶ خود قرار دهند. اینگونه رفتار با مردم دون شأن مسئولین نظام جمهوری اسلامی است.

امروز جریان اصلاح‌طلب قصد دارد به هر طریقی اکثریت مجلس را به دست آورد؛ حتی با وعده‌های بی‌جهت، تخریب رقیب و حتی دروغ و تهمت. کسانی که دلشان برای مردم می‌سوزد باید بازی‌های سیاسی را کنار گذاشته و برای حل مشکلات جامعه، عزم جزم کنند.

مردم به کسانی که قصد دارند با نقاب خدمت‌گزاری در پی نیل به اهداف و نیات خود باشند، اعتماد نخواهند کرد. مردم اجازه نخواهند داد مجلس ششم تکرار شود. مجلس ششم ضربة بدی به نظام زد لذا مردم هوشیار هستند و اجازة وقوع مجدد چنین مجالسی را نخواهند داد.

در آستانة دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نکتة قابل توجه، اهمیت ویژه این دور از انتخابات است چراکه سرنوشت قریب به یک چهارم کرسی‌های پارلمان در این مرحله مشخص خواهد شد. این مهم می‌تواند تکلیف ترکیب کمیسیون‌ها و حتی ریاست مجلس را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. هر جناحی که بتواند سهم بیشتری از این ۶۹ کرسی داشته باشد خواهد توانست در تصمیم‌گیری‌های مجلس آینده تأثیرگذارتر ظاهر شود.

بایستی جریان مدافع انقلاب تلاش نمایند مجلس دهم به نحوی شکل گیرد که مجلسی مردم نهاد باشد نه اینکه نمایندگانی بر کرسی‌ها تکیه بزنند که به دنبال منافع حزب خود باشند. لازمة این امر این است که کمیسیون‌های مجلس دارای تخصص و تجربه‌های لازم باشد. در حال حاضر تجربیاتی کسب شده که ارزشمند است و نباید به راحتی از روی آن عبور کرد.

* نماینده مردم اراک در مجلس نهم

نظر شما