شناسهٔ خبر: 123376 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

چرا روحانی عازم اتریش نشد؟

روحانی دفتر رئیس جمهور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اتریش، به علل امنیتی و به منظور هماهنگی های بیشتر با توافق طرفین در زمان مناسب انجام خواهد شد.

 به گزارش «نماینده»، قرار بود عصر دیروز آقای روحانی در راس یک هیئت سیاسی و اقتصادی سفری دو روزه را به وین آغاز کند اما این سفر در دقایق پایانی لغو شد.


پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرده است :سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به اتریش، به علل امنیتی و به منظور هماهنگی های بیشتر با توافق طرفین در زمان مناسب انجام خواهد شد.

 پیش از این اعلام شده بود که سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به اتریش در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین  جاری صورت می پذیرد.  در عین حال سفر دکتر روحانی به اتریش به علل امنیتی و برای تامین شرایط مطلوب تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور، با هماهنگی میزبان، در زمان مناسب انجام خواهد شد. "

یک خبرگزاری رسمی اتریش هم به نقل از منابعی در دفتر ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرده است که سفر رئیس‌جمهور ایران به پایتخت اتریش به دلایل امنیتی به تعویق افتاده است.

**ابراز تاسف رییس جمهور اتریش از تعویق سفر روحانی     

همچنین هاینتس فیشر رییس جمهور اتریش در نخستین واکنش به پیشنهاد ایران در خصوص تعویق سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران اعلام کرد بسیار متاسف است که این سفر به تعویق افتاده است.

دفتر ریاست جمهوری اتریش در بیانیه ای به نقل از رییس جمهور این کشور اعلام کرد: این قابل درک است که هر دولتی خود درباره امنیت بالاترین مقام کشورش تصمیم می گیرد.

در این بیانیه تاکید شده است: تعویق سفر رئیس جمهور ایران به اتریش به کیفیت روابط با ایران خدشه وارد نمی کند و همکاری های سیاسی َ؛ افتصادی؛ فرهنگی و علمی دو کشور در سطح وسیع همچنان ادامه خواهد یافت.

نظر شما