شناسهٔ خبر: 123355 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انصاری:

ظاهرا تحریم‌های جدید آمریکا نقض برجام نیست!

مجید انصاری/2 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در باره اینکه آیا تحریم‌های جدید آمریکا نقض برجام است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در این رابطه از جهت حقوقی وزارت امور خارجه باید پاسخ دهد اما ظاهراً نقض برجام نیست.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم ختم والده همسر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های دولت برای عملی‌ کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: خوشبختانه نسبت به اقتصاد مقاومتی از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید توجهاتی شده و جزو مبانی برنامه‌های اقتصادی دولت بوده است.

وی افزود: بنده هم به جهت اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو کمیسیون بررسی این سیاست‌ها بوده‌ام، پیگیری‌های جدی از ابتدا داشته‌ایم و در حال حاضر نیز عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت هستم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت بسته جامعی را برای اجرایی کردن تک تک محورهای ده‌گانه مدنظر مقام معظم رهبری در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی آماده کرده، اظهار داشت: روز گذشته نیز رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت تأکید کرد که بدون فوت وقت همه دستگاه‌ها عملیات اجرایی بخش خود را درباره اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

انصاری تصریح کرد: عصر امروز نیز نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌کنیم تا راه‌های تسریع در اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

وی سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را مبتنی بر مبانی علمی و کارشناسی دانست و افزود: به همین دلیل دولت قبلاً نیز بر روی محورهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدام کرده و قرار شده گزارش اقدامات انجام شده در سال گذشته از طریق دستگاه‌های ذیربط به اطلاع مردم رسانده شود.

وی اضافه کرد: در رابطه با اقتصاد مقاومتی حوزه‌هایی مانند کشاورزی، آب، گمرک، بانک و علم و فناوری به طور خاص مورد توجه است و اقدامات خوبی در این حوزه‌ها انجام شده است.

انصاری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های جدید آمریکا نقض برجام است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در این رابطه از جهت حقوقی وزارت امور خارجه باید پاسخ دهد اما ظاهراً نقض برجام نیست.

نظر شما