شناسهٔ خبر: 123246 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حواشی سینمای ایران در تیرماه ۹۴؛

از دست‌فروشی بازیگر سینما تا تقدیر از خالق اثر «محمد(ص)»

سینما/ در تیرماه سال ۱۳۹۴ تهیه کننده فیلم رستاخیز با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور از توقف اکران فیلم «رستاخیز» ابراز تأسف کرد.

به گزارش «نماینده» «آغی» فیلمی موفق در سینمای فیلم کوتاه ایران ساخته یوسف کارگر است در اولین روزهای تیرماه این فیلم در بین بیست اثر بخش مسابقه جشنواره زردآلوی طلایی قرار گرفت. بعد ها این اثر جوایز متعددی را در جشنواره های مختلف دنیا در یافت کرد.

در یکی از روزهای تیر ماه سیروس الوند با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت. وی در طول مصاحبه با دو اظهار نظر جالب ابراز داشت اول اینکه کیمیایی هر دوسال یکبار با من قهر می کند و دوم آنکه اگر مسیولیتی داشتم دو سال سینما را تعطیل میکردم.

در اوایل تیرماه ۹۴ جشنواره فیلم «فناوری و صنعت» داوران خود را شناخت. اسکویی، پورحسین، فرخ نژاد، عظیمی و مکری داوران این جشنواره بودند.

لاله افتخاری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در اوایل تیرماه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: ساختار سینمای ایران اشکالات مهمی داردو تا زمانی که برای سینماگران کشور گیشه مهمتر از محتوا باشد، ما به هیچ پیشرفتی نخواهیم رسید.

وی اعتقاد دارد علت پیشرفت هالیوود وقت گذاشتن روی فیلم نامه و اهداف و ارزشهای جامعه خود است.

در همان روز های ابتدای تیر ماه، برای جذب مخاطب به سینما و به علت ماه مبارک رمضان، تخفیف های ویژه ای برای مخاطبان در نظر گرفته شد و مردم نیز از آنها استقبال کردند. در ضمن فیلم «نهنگ عنبر» در آن روزها فروش خوبی را نصیب خود کرد و با اقبال مخاطبان مواجه شد.

در چهاردهمین همایش «عمری باقرآن» از مجید مجیدی خالق اثر محمد(ص) تقدیر شد. 

روز هشتم تیرماه مقارن بود با حضور ایوبی رییس سازمان سینمایی در جلسه شورای صنفی نمایش برای تقدیر از زحمات یک ساله این شورا.

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان سازمان سینمایی باصدور اطلاعیه ای از هنرمندان خواست تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و از سیاستهای رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کنند.

مهتاب کرامتی که در ماه اول تابستان با «عصر یخبندان» بر روی سینما حضور داشت در تازه ترین اثرش قرار شد راوی مستند «ماندلا بعداز ماندلا» شود که میثم شاه بابایی آن را کارگردانی کرده است.

«نفس» آخرین اثر نرگس آبیار در روزهای داغ تیر ماه در مرحله فیلم برداری بود. حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی به همراه محمدرضا تابش در محل فیلم برداری نفس حضور یافتند و از نزدیک با عوامل این اثر گفتگو کردند. ایوبی ابراز داشت که نفس هم همچون «شیار۱۴۳» بدرخشد.

در تاریخ ۳۰ تیر تقی علیقلی زاده تهییه کننده فیلم «رستاخیز» با ارسال نامه‌ای به رییس جمهور از اقدام وزارت ارشاد در توقف اکران «رستاخیز» ابراز تاسف کرد و از رییس قوه مجرییه خواست به وضعیت این فیلم رسیدگی کند.

یکی از اتفاقات تلخ سینما در روزهای پرحرارت تیر ماه دست فروشی احمدرضا اسعدی بازیگر هنر هفتم در مقابل سالنهای سینما بود این حرکت موجب شد تا برخی از اهالی سینما به کمک وی بشتابند.

نظر شما