شناسهٔ خبر: 122972 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاشیه های آخرین اجلاسیه خبرگان چهارم

مجلس خبرگان رهبری/* آخرین دوره چهارم مجلس خبرگان در حالی به پایان رسید که این اجلاس آخرین حضور برخی چهره‌های شاخص از جمله آیات یزدی و مصباح در خبرگان رهبری بود.

به گزارش «نماینده»، آخرین نشست چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ اسفند با حضور اعضای خبرگان و به ریاست آیت‌الله یزدی در مجلس قدیم برگزار شد.

نوزدهمین اجلاسیه خبرگان به صورت رسمی از ساعت ۸:۳۰ با قرائت قرآن آغاز شد اما بسیاری از اعضای شاخص خبرگان هنوز در مراسم حاضر نشده بودند.

آخرین دوره چهارم خبرگان در حالی برگزار شد که آیت‌الله واعظ طبسی و آیت‌الله خزعلی در این دوره حضور نداشتند و یاد و خاطره این دو عضو فقید مجلس خبرگان با عکس آنها زنده نگه داشته شد.

ساعت ۸:۴۲ دقیقه با ورود هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی در ردیف اول حضور یافت، آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز بلافاصله وارد مجلس قدیم شد و در ردیف‌های انتهایی تنها جای گرفت.

با آمدن حسن روحانی در ساعت ۸:۵۲ دقیقه وی مانند سنوات گذشته کنار هاشمی‌رفسنجانی آمد و در ردیف اول مجلس و صندلی کنار هاشمی که برای او رزرو شده بود، نشست.

آیت الله هاشمی شاهرودی و موحدی کرمانی به عنوان نواب رئیس و آیت الله سید احمد خاتمی و دری نجف آبادی نیز به عنوان منشی در جایگاه هیات رئیسه مجلس خبرگان حضور یافتند.

روحانی و آملی لاریجانی رؤسای قوای مجریه و قضائیه، علوی وزیر اطلاعات، رئیسی تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام، آیت‌الله جنتی دبیرشورای نگهبان، امامی کاشانی، آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله علم‌الهدی، مجتهدی شبستری و رازینی از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

زمانی که آیت‌الله مصباح وارد مجلس خبرگان شد، رازینی به احترام وی از جای برخاست و صندلی خود را به ایشان داد اما آیت‌الله مصباح ترجیح داد در ردیف انتهای مجلس و کنار آیت‌الله جنتی بنشیند.

آیت‌الله یزدی در اواسط سخنرانی خود چند توصیه هم به دولت کرد که با توضیحات وی برای دل نبستن به لبخند دشمن، لبخندی بر چهره روحانی شکل گرفت.

آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به دولت گفت: «این دولت، دولت اعتدال و ارتباط با همه کشورها است اما با لبخند دشمن‌ خوشحال نشوید با همه ارتباط باشد اما ارتباط با دشمن شناخته شده مفهوم درستی ندارد.»

نتیجه انتخابات خبرگان تاثیر به‌سزایی در نطق این دوره رئیس مجلس خبرگان داشت و آیت‌الله یزدی با اشاره به شایعاتی که اخیرا درباره تلاش وی برای حضور در خبرگان از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده است، واکنش نشان داد و آن را تکذیب و تاکید کرد: از اینکه باری از روی دوشش برداشته شده، خوشحال است.

رئیس جامعه مدرسین درباره این مساله گفت: آنچه که در سایت‌ها و رسانه‌های خبری درباره این حقیر عنوان شده دروغ است اقدامی برای انصراف شخصی به نفع بنده نه از سوی جامعه مدرسین و نه از سوی من صورت نگرفته است و همه این‌ها شایعه سازی و بی تقوایی است؛ من راضی نیستم در قانون کمتری تخلفی انجام شود.

آخرین دوره چهارم مجلس خبرگان در حالی به پایان رسید که این اجلاس آخرین حضور برخی چهره‌های شاخص از جمله آیات یزدی و مصباح و فلاحیان و رازینی در خبرگان رهبری بود.

پس از پایان سخنان آیت‌الله یزدی، دری‌نجف‌آبادی که در جایگاه هیات رئیسه حضور دارد، از خبرنگاران خواست به دلیل غیرعلنی بودن ادامه نشست، صحن مجلس خبرگان را ترک کنند.

نظر شما