شناسهٔ خبر: 122762 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

"هاشمی، ناطق و ظریف" رای خود را به صندوق انداختند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران رای خود را به داخل صندوق انداخت.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

بر اساس این خبر، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان امروز برگزار می‌شود.

همچنین محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (جمعه) با حضور در حسینیه ارشاد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

*حضور گسترده مردم در انتخابات در حل و فصل مسائل منطقه و جلوگیری از برادرکشی می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز پس از شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: لازم است مردم حضور جدی در انتخابات را داشته باشند و به نظر می‌رسد انتخابات امروز مجلس در ادامه حماسه سال ۹۲ خواهد بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد امروز بیش از ۷۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت خواهند کرد، با توجه به اینکه ملت ایران شرایط داخلی امروز کشور و منطقه را درک می‌کنند و با توجه به اینکه نیازمند انسجام داخلی هستیم آن هم در سالی که به نام سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده، لذا لازم است مردم حضور گسترده و بیشتری در انتخابات داشته باشند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز در برخی کشورهای منطقه درگیری‌ها و برادرکشی‌هایی را شاهد هستیم لذا شرایط ایجاب می‌کند که جمهوری اسلامی ایران که باثبات‌ترین کشور امروز منطقه است نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.

عارف در پایان خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب می‌شود موضع ایران در منطقه دست بالا باشد و در حل و فصل مسائل منطقه و جلوگیری از برادرکشی نقش مؤثری ایفا کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز صبح امروز (جمعه) برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حسینیه ارشاد حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت.

همچنین علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش دقایقی قبل با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.

** انتخابات به ما اجازه داد با قدرت در مذاکرات حضور پیدا کنیم

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (جمعه) پس از رای دادن در شعبه جماران اظهار داشت: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است که از مهم‌ترین یادگارهای امام راحل و جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: مردم نشان دادند علی‌رغم همه مشکلات با حاکمیت و جمهوری اسلامی ایران همواره متحد هستند و پشتوانه نظام محسوب می‌شوند.

ظریف خاطرنشان کرد: همین انتخابات بود که به ما اجازه داد با قدرت در مذاکرات حضور پیدا کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان معتقد است که انتخابات برگ زرینی در تاریخ ایران محسوب می‌شود و در تعیین سرنوشت‌مان نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: هرچه حضور مردم گسترده‌تر باشد دنیا می‌فهمد که باید با زبان تکریم با ایران صحبت کند.

ظریف در پاسخ به این پرسش که اولویت سیاست خارجی چه چیزی است گفت: اولویت ما همواره در منطقه ثبات بوده و خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات به برکت خون شهدا و تلاش نیروهای مسلح است.

 

 

نظر شما