شناسهٔ خبر: 122731 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نسخه انتخاباتی BBC برای استان‌های سنی‌نشین

بی بی سی “ع.د” یک پای ثابت برنامه های تلوزیونی بی بی سی فارسی و صدای آمریکا در حوزه اهل سنت و قومیت ها بوده و از فعالین شناخته شده اپوزیسیون خارج از کشور می باشد

به گزارش «نماینده»، این روزها عوامل شبکه فارسی‌زبانِ بی. بی. سی که تحت نظارت و مدیریتِ مستقیم وزارت خارجه و  MI۶ اداره می‌شود، با جدیت! از مردم ایران می‌خواهد که در انتخابات به لیست مورد حمایت برخی افراد خاص و همچنین کاندیداهای با گفتمان اصلاح طلب و اعتندال رای بدهند. این شبکه همچنین تاکید می‌کند که مردم نباید به شخصیت‌های انقلابی رأی بدهند !
 

به گزارش زاهدان پرس، همین خط خبری مشترک، از سوی شبکه فارسی‌زبان آمریکا، VOA و رادیو فردا که وابستگی خود به سازمان «سیا» را انکار نمی‌کند و همچنین مجموعه دیگر رسانه های زنیجره ای ضدانقلاب، نیز دنبال می‌شود.

با این وجود این روزها همین، دستورالعمل مشترک  شبکه های فوق، بدون کم و کاست، از سوی برخی مدعیانِ اصلاح طلبی و اعتدال در سطح تهران و برخی استان ها نیز دنبال می شود.

بی بی سی فارسی که طی سال های اخیر یکی از اصلی ترین حامیان رسانه ای گروهک های فعال وهابی و تروریستی در جنوب شرق و دیگر استان های سنی نشین بوده، اخیرا با پخش برنامه ای ویژه انتخاباتی تلویحا برای اهل سنت ایران نیز حتی نسخه انتخاباتی پیچیده است.

راهبرد اصلی بی بی سی فارسی در این نسخه انتخاباتی بر محور اتحاد اعتدال، اصلاحات و جریانات مذهبی افراطی در استان های سنی نشین است.

با این وجود طی روزهای اخیر “ع. د” از عوامل سازمان جاسوسی انگلیس و کارشناس ثابت بی بی سی فارسی رسما با انتشار یادادشتی در یکی از پایگاه خبری ضدانقلاب و همچنین در گفتگو با بی بی سی فارسی در خواست کرده که باید تلاش شود یکبار دیگر از صندوق های رای مردم، کاندیدای اصولگرا در استان سنی نشین سیستان و بلوچستان خارج نشود.

“ع. د” در این نسخه انتخاباتی اشاره می کند که باید با همکاری مجموعه اجرایی انتخابات و همچنین اتحاد جریان اصلاح طلب و همچنین یکی از جریانات افراطی مذهبی تابلو دار در سیستان و بلوچستان نهایتا از رای آوری تنها گزینه اصولگرایان در زاهدان – دکتر حسینعلی شهریاری نماینده اصولگرا زاهدان و رییس فعلی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس- جلوگیری شود.

در حالیکه جبهه ائتلاف اصولگرایان در سیستان و بلوچستان به صورت رسمی تنها از یک گزینه آنهم در زاهدان اعلام حمایت کرده، بی بی سی فارسی نیز در اقدامی قابل تامل تمرکز خود را برای عدم رای آوری تنها همین گزینه معطوف کرده است.

اما “ع. د” کیست؟

“ع. د” پس از انقلاب و در زمان انقلاب فرهنگی دانشجوی سال دوم رشته پزشکی در تهران بود؛ اما به دلیل فعالیت های سیاسی از دانشگاه اخراج شد. او در اوایل سال ۱۳۶۰ از ایران فرار و به انگلیس مهاجرت کرد. وی در انگلستان مورد توجه دستگاه جاسوسی انگلیس قرار گرفت و سازمان جاسوسی mi۶ با قرار دادن تسهیلات فراوان به وی زمینه تحصیل “ع. د”  را دانشگاه لیدز انگلیس تا مقطع دکترای پزشکی فراهم کرد. وی سپس با کمک های دولت انگلیس جبهه متحد بلوچستان را در لندن راه اندازی کرد و طی دو دهه اخیر تلاش کرده است که از درون سیستان و بلوچستان برای ایجاد جریانات تجزیه طلب یارگیری و شبکه سازی اجتماعی کنند.

وی همچنین برای پیش برد برنامه های دولت انگلیس در جنوب شرق ایران مرکز مطالعات ملی بلوچستان را راه اندازی کرد و از این طریق تلاش کرد برخی دانشجویان ایرانی محصل در دانشگاه های انگلیس را جذب کند.

“ع. د” یک پای ثابت برنامه های تلوزیونی بی بی سی فارسی و صدای آمریکا در حوزه اهل سنت و قومیت ها بوده و از فعالین شناخته شده اپوزیسیون خارج از کشور می باشد

گفتنی است، مقام معظم رهبری در دیدار خود با جمعی از مردم آذربایجان شرقی؛ با اشاره به ورود صریح رسانه‌های دشمن از جمله بی بی سی به جبهه‌بندی داخلی انتخابات  و اینکه دشمن «دستورالعمل می‌دهد که به چه کسی رأی بدهید یا ندهید» فرمودند: «رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل میدهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران. یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی میخواست تصمیم مهمّی بگیرد، سفیر انگلیس را صدا میکرد و از او میپرسید که این کار را بکنم یا نکنم. انگلیس‌ها یک روزی این‌جور در امور کشور دخالت میکردند؛ بعد هم آمریکایی‌ها، یک مدّتی هم هر دو؛ امروز این دستها قطع شده است.»
منبع: زاهدان پرس

نظر شما