شناسهٔ خبر: 122698 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حدادعادل در همایش ائتلاف اصولگرایان:

مجلسی می‌خواهیم که در پسابرجام مدافع منافع ملی باشد/چه کار کرده‌اید که بی‌بی‌سی مایل است شما رای بیاورید؟

حداد/1 نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مصمم هستیم اگر در مجلس حضور یابیم کاری کنیم چرخ اقتصاد کشور در دوران پسابرجام به قدری بچرخد که از وابستگی نجات یابیم.

به گزارش «نماینده» غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در همایش سراسری ائتلاف اصولگرایان که عصر امروز سه‌شنبه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، انتخابات را یکی از گذرگاه‌های حساس برای ملت دانست و اظهار کرد: در انتخابات یک ملت می‌تواند احساس هویت سیاسی کند. انتخابات فرصتی برای اعمال حاکمیت ملی برای تجلی اراده ملی و فرصتی برای همبستگی ملی و نشان دادن استقلال و آزادی برای تحقق عامل جمهوری اسلامی است.

وی افزود: انتخابات یک نعمت الهی است و ما باید قدر این نعمت را بدانیم. ما قبل از انقلاب، انتخابات نداشتیم. البته نمایش انتخابات داشتیم ولی حقیقتی از انتخاب در کار نبود، اما امروز جمهوری اسلامی به برکت انقلاب، الگوی مردم‌سالاری در جهان شده است.

حداد عادل خاطرنشان کرد: امروز زن و مرد مسلمان می‌دانند که می‌توانند رأی خود را بدهند و می‌دانند نظام جمهوری اسلامی آن رأی را حق‌الناس می‌داند و در آن تغییری نمی‌دهد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: به برکت آزادی، ما اقتدار ملی داریم. «استقلال» یعنی آزادی یک ملت و «آزادی» یعنی استقلال یک فرد؛ این کلمات، اولین کلماتی بود که مردم در ابتدای انقلاب به زبان آوردند.

وی افزود: ۷ اسفند یک امتحان بزرگ برای ملت ایران است؛ ملتی که بصیرت خود را در همه برهه‌ها نشان داده است و مخصوصاً در سال‌های اخیر از گذرگاه‌های حساس ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ با بصیرت پشت سر رهبری عبور کرده است؛ ملت از این امتحان سربلند بیرون خواهد آمد.

حداد عادل گفت: ۷ اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است و هم برای احزاب و جریان‌های سیاسی و هم برای مردم، یک امتحان محسوب می‌شود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: خوشبختانه احزاب و جریان‌های اصولگرا تا اینجای کار از این امتحان موفق بیرون آمده‌اند.

وی تصریح کرد: در اثر حوادث سال‌های گذشته، میان جریان‌های اصولگرایی اختلاف سلیقه ایجاد شده بود و می‌دانید که ما بر اثر تفرقه در برخی از مراحل گذشته تجربه تلخی پیدا کردیم و اصولگرایان در ماه‌های اخیر با جمع‌بندی تجربه گذشته و عبرت از گذشته و بررسی فراز و فرودها، توانستند به وحدت برسند.

حداد عادل با بیان اینکه شورای ۲۲ نفره به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی تشکیل شد، تصریح کرد: سلایق اصولگرایی گرد هم آمدند و با یک ساز و کار مورد قبول، همگان از میان ۱۹۰ داوطلب اصولگرا طی چند مرحله به یک فهرست ۳۰ نفره رسیدند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: احزاب کاری کرده‌اند که مردم متدین و انقلابی هنگامی که پای صندوق‌های رأی می‌روند، سرگردان نشوند؛ کاری که ما قرار بوده انجام دهیم، به لطف الهی کرده‌ایم و جمعه نوبت شماست که این تلاش سختی که انجام داده‌ایم را پاسخ مناسب بدهید.

وی افزود: پاسخ مناسب شما این است که همه شما در انتخابات شرکت کنید، هر ایرانی بالاتر از ۱۸ سال در انتخابات شرکت کند و مخصوصاً شمایی که امروز با حضور خود در این همایش، اهمیت مسئله را نشان می‌دهید.

حداد عادل تصریح کرد: سعی کنید از همه ظرفیت‌ها برای رأی دادن به فهرست اصولگرایی استفاده کنید. من تاکید می‌کنم که روز جمعه سعی کنید به همه ۳۰ نفر فهرست اصولگرایی رأی دهید و مبادا فکر کنید که رأی دادن به همان چند نفر اول فهرست کافی است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به شعار ائتلاف اصولگرایی مبنی بر «معیشت، امنیت و پیشرفت»، گفت: ما اعتقاد داریم امروز مشکل بزرگی که در کشور ما وجود دارد، مشکل اقتصادی است. مشکل ما خروج از رکود است و فقط در این میان مهار تورم کافی نیست؛ مهار تورمی که به رکود بیانجامد، به ایجاد اشتغال منجر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در شرایط پسابرجام ما تصمیم داریم اگر وارد مجلس شدیم، کاری کنیم که چرخ اقتصاد کشور به نحوی بچرخد که اقتصاد ما از وابستگی دور شود. ما نگران هستیم که شرکت‌های خارجی مبادا بخواهند ایران را به بازار مصرف کالاهای خود تبدیل کنند.

حداد عادل گفت: ما امروز شرایط کشور را مناسب اقتصاد مقاومتی نمی‌بینیم. البته حرف زیاد زده می‌شود و همایش هم زیاد برگزار می‌شود، اما در ۲.۵ سال گذشته تعداد خودروهای چند صد میلیونی زیادتر شده است. آیا میوه‌های موجود در بازار که میوه‌های قاچاق هستند، با اقتصاد مقاومتی می‌خواند؟

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: یکی دیگر از شعارهای ما «امنیت» است؛ امنیت بستر تحول اقتصادی و پیشرفت است. کشور ما در این جهان پرآشوب از امنیت خوبی برخوردار است. خدا را شکر می‌کنیم که کشور ما با این همه دشمنی که دارد، از امنیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه ما باید حافظ امنیت فردی و ملی باشیم، گفت: این امنیت به برکت ایثارگری فرزندان ملت در دمشق و عراق به وجود آمده است. اگر مدافعان حرم و جوانان پاکباخته ایران در کنار مردم سوریه و عراق در مقابل داعش نمی‌ایستادند، ما مجبور بودیم در کرمانشاه و همدان با داعش بجنگیم.

حداد عادل ادامه داد: اگر امنیت داریم از موضع‌گیری‌های درست مقام معظم رهبری است که پنج سال پیش وقتی آمریکایی‌ها به بهانه بهار عربی تصمیم گرفتند حکومت بشار اسد را سرنگون کنند، رهبری اعلام کردند ما از بشار اسد حمایت می‌کنیم و سرنوشت سوریه را باید مردم سوریه تعیین کنند و نه آمریکا و انگلیس.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: امروز جوانان این ملت در کنار مردم سوریه از حرم حضرت زینب (س) دفاع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما «امنیت» را شعار خود و پیشرفت همه جانبه را مورد توجه قرار دادیم، گفت: در این فهرست ۳۰ نفره سعی شده است که افراد با صلاحیت، متخصص، با تجربه و امتحان شده وارد مجلس شوند. در این فهرست چهار روحانی حضور دارند که هر چهار نفر در مجلس نهم هم بوده‌اند.

حداد عادل گفت: در این فهرست ۶ خانم حضور دارند که ۳ نفر آنها پزشک هستند، ۱۰ نفر هم اقتصاددان در لیست اصولگرایان حضور دارند؛ اینها علاوه بر داشتن دانش اقتصادی، تجربه مدیریتی هم دارند. ۱۵ نفر هم دارای تجربه در سطح وزیر تا ریاست قوه هستند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: ما در لیست ائتلاف اصولگرایان ۱۲ چهره جدید داریم و همچنین سعی کردیم چهره‌های جوان انقلابی را وارد این فهرست کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، افزود: ما معتقدیم که تیم هسته‌ای تلاش خود را انجام داد و به برکت پایمردی ملت ایران، دشمنان بر سر میز مذاکره نشستند و ما هم از حق قانونی خود دفاع کردیم و برجام امضا شد.

حداد عادل ادامه داد: ما همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تشکر می‌کنیم اما به طرف مقابل اعتماد نداریم و از همه بالاتر، به آمریکایی‌ها اعتماد و اطمینان نداریم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: شما دیدید که هنوز امضای برجام خشک نشده است، آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف تحریم‌های جدید وضع کردند و اسم آن را تغییر دادند و به جای تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌های موشکی اعمال کردند.

وی گفت: آنها قیمت نفت را به زیر ۳۰ دلار آوردند که اگر تحریم‌ها رفع شد، ایران از فروش نفت درآمدی نداشته باشد.

حداد عادل با بیان اینکه نباید این واقع‌بینی را با برچسب تندروی لکه‌دار کرد، گفت: نباید بیان این حقایق را تندروی نامید و نباید به هر کاری که صورت می‌گیرد، عنوان «اعتدال» داد و هر نقدی را به آن با انگ «تندروی» کنار زد.

وی تصریح کرد: ما مجلسی می‌خواهیم که در شرایط پسابرجام از نظر حساسیت نسبت به نفوذ دشمن، مدافع منافع ملی باشد.

حدادعادل گفت: مگر ما شک داریم که دشمنان می خواهند در این کشور نفوذ کنند. اگر کسی نفوذ را یک شعار سیاسی، تبلیغاتی و انتخاباتی بداند، اشتباه می کند. دشمن از همه وسایل ممکن می خواهد برای نفوذ در این کشور استفاده کند. در این شک نکنید.

وی افزود: دشمنان می خواهند از دوران پسابرجام استفاده خود را بکنند، ما معتقدیم مجلس باید به دولت کمک کند تا جلوی نفوذ گرفته شود تا کشور مصرف‌کننده کالای خارجی و بیگانه نشود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: ما نگران تکرار حوادث تلخی هستیم که در این ۱۸ سال گذشته در کشور داشته ایم. من به عنوان نماینده شما مردم که در مجلس ششم بودند، آشکارا اعلام می کنم که در برخی تبلیغات انتخاباتی صدای پای مجلس ششم به گوش می رسد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: شما ببینید چه کسانی از برخی جریان ها حمایت می کنند و چه کسانی پیام می فرستند و چه افرادی دعوت به شرکت در انتخابات می کنند آنها کسای هستند که شرکت در انتخابات را تحریم کرده اند حالا صحبت از امید و آرامش می کنند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته کدام جریان و چه افرادی آرامش کشور را بر هم زده اند. در سال ۷۸ کدام جریان سیاسی آرامش کشور را بر هم زد. آیا به خاطر دارید که مردم در ۲۳ تیر به میدان آمدند و آنها به خانه هایشان بازگشتند؟

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: فتنه ۸۸ را چه کسانی ایجاد کردند و چه کسانی نظام، حکومت دینی و جمهوری اسلامی را به تقلب در رأی مردم متهم ساختند.

حدادعادل اظهار کرد: در آن زمان ۱۱ میلیون رای را نتیجه تقلب دانستند، اما روزی که نامزد مورد نظر آنها تنها با ۳۵۰ هزار اختلاف رای به پیروزی رسید، این انتخابات را صددرصد صحیح، شکوهمند و سالم دانستند.

وی تصریح کرد: چه کسانی فردای انتخابات ریاست جمهوری به خیابان ریختند و مغازه ها را آتش زدند، ملت را تحریک کردند و تهمت تقلب به نظام زدند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه ۲۹ خرداد سال ۸۸ گفت: رهبری در آن روز به همه نامزدها فرمودند من از این آقایان خواهش می کنم که به این اردوکشی خیابانی خاتمه بدهند؛ هیچ‌جای دنیا تکلیف انتخابات را با اردوکشی خیابانی روشن نمی کنند، اما آقایان در برابر ولی فقیه ایستادند و گردن‌کشی کردند و فردای آن روز مردم را به خیابان ها کشیدند.

وی افزود: رهبری فرمودند اینطور کارها امکان دارد شروعش با شما باشد، اما دشمن اختیار را از دست شما می گیرد و شما نمی توانید آن را جمع کنید.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: چه کسانی مرتبا بیانیه می دادند تا اینکه مردم را به خیابان ها می کشاندند و فضا را امنیتی می کردند، حالا شما می بینید در این انتخابات شعار رفع حصر را کسانی می دهند که بر هم زننده آرامش بودند و از طرفی امروز شعار آرامش می دهند.

نظر شما