شناسهٔ خبر: 122614 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لاریجانی جلوی رهروانی‌ها را بگیرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حمایت دشمن از برخی نامزدها به منزله نقطه انحراف آنهاست، گفت: اگر این نامزدها صریح موضع نگیرند، بایداز عواقب آنها ترسید.

به گزارش «نماینده»، سیدعلیرضا مرندی با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای نفوذ در انتخابات و با یادآوری حمایت اخیر شبکه های انگلیسی از برخی نامزدهای خبرگان و مجلس، اظهار داشت: به نظر می رسد که هر وقت ما محکم نایستاده ایم و خود را مخالف آنها نشان نداده ایم، آنها به ما امید می‌بندند و می‌خواهند از این راه وارد شوند.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) همواره گوشزد می کردند که اگر دشمن از ما تعریف کرد، باید ناراحت باشیم و ببینیم چه کرده ایم که آنها از ما تعریف می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر لحظه باید متوجه باشیم که حمایت دشمن از ما به منزله نقطه انحراف ماست، تاکید کرد: از افرادی که انگلیسی ها به نفع آنها صحبت کرده اند می خواهیم که هرچه سریعتر موضع جدی بگیرند و اعلام برائت کنند و یا حتی از نامزدی انصراف دهند تا به غربی ها بفهمانند که ما اهل دودستگی نیستیم که وسیله ای برای اهداف آینده دشمن شویم.

مرندی تصریح کرد: اگر انصراف نمی دهند، حداقل صریح اعلام موضع کنند و دو پهلو صحبت نکنند؛ در غیر این صورت باید از عواقب اینها بترسیم، چراکه احتمال می رود بخواهند امروز مواضع دوپهلو بگیرند و بعدها از حمایت دشمن بهره برداری کنند.

هرکسی به اصولگرایی اعتقاد دارد، مانع شکستن آراء اصولگرایان شود

وی در ادامه با اشاره به قرارنگرفتن برخی نامزدهای جریان اصولگرا در خارج از لیست ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: فرض بر این است که انسان حضور در عرصه انتخابات را برای خدا انجام می دهد؛ بنابراین دوستانی که خارج از فهرست قرار گرفته اند و احتمالا می خواهند جداگانه تبلیغات کنند باید کلاه خود را قاضی کنند که این کار آنها چه منافع و چه مضراتی برای جریان انقلابی کشور دارند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد افراد صاحب صلاحیت در بین نامزدهای اصولگرا بسیار زیاد بوده است، تصریح کرد: من تعجب کردم که تدوین کنندگان فهرست ائتلاف اصولگرایان با چه سختی و زحمتی این افراد را گزینش کرده اند و به این فهرست ۳۰ نفره رسیده اند.

مرندی ادامه داد: من نیز برای بعضی افراد خارج از لیست احترام قائل هستم اما معتقدم هرکسی که به اصولگرایی و نظام ولایی اعتقاد دارد، باید به منافع کشور توجه کند که آراء شکسته نشود، ولو اینکه صاحب حق باشند، اما از حضور صرفنظر کنند تا این فهرست رای بیاورد.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت، این نگرانی هست که افراد غیر ولایی یا کمتر ولایی به مجلس راه یابد و با این حرف ها و حمایت های بیگانگان، بیم توطئه های دیگری نیز می رود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین به حضور برخی نامزدهای موسوم به اصولگرا در لیست جریان اصلاحات اشاره کرد و اظهار داشت: از این دوستان که خود را اصولگرا می دانند تعجب می کنم که چطور حاضر شدند در فهرست اصلاح طلبان قرار بگیرند! این، ضرر بیشتری دارد و به نظر من ناشی از این است که نظام را ضعیف تر از خود و خود را قوی تر دیده اند که باید به هر قیمتی در انتخابات حاضر شوند.

مرندی با بیان اینکه خدمت به نظام فقط منوط به حضور در مجلس و دولت نیست، تاکید کرد: در این کشور ۸۰ میلیونی موقعیت های بسیاری برای خدمت به مردم و کار و تلاش وجود دارد.

انتظار می‌رفت لاریجانی مانع حضور رهروانی‌ها در لیست اصلاح‌طلبان شود

وی با بیان اینکه هنوز فرصت برای این افراد وجود دارد که از لیست اصلاح طلبان خارج شوند، گفت: با اینکه برای آقای دکتر لاریجانی احترام قائل هستم و شخصا ایشان را دوست دارم، اما انتظار می رفت ایشان نمی گذاشت که برخی اعضای فراکسیون رهروان که به رئیس مجلس نزدیک هستند وارد گروه های دیگر شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: هنوز هم از آقای لاریجانی انتظار می رود با توجه به نفوذی که بر روی این افراد دارد، در دو روز باقیمانده از تبلیغات از این افراد بخواهند تا از فهرست اصلاح طلبان خارج شوند تا اصولگرایی یک دست و یکپارچه باقی بماند، چون این قابل قبول نیست که کسی با یک عنوان وارد یک جریان سیاسی شود و سپس تغییر مسیر بدهد.

این تغییر رنگ دادن‌ها برای جوانان بدآموزی دارد

مرندی با اشاره به تبعات این قبیل رفتارها گفت: این رفتارها برای جوانان بد آموزی دارد و اگر قرار باشد که بزرگ‌تر هر روز تغییر رنگ بدهند، از جوانان چه انتظاری می رود!؟

وی در پایان با تاکید بر لزوم مشارکت پرشور همه در عرصه انتخابات گفت: هر موفقیتی داشته ایم، به خاطر این نظام ولایی است وگرنه بسیاری از کشورهای دیگر نیز انقلاب کردند، اما دیدیم که چه بلایی بر سرشان آمد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: حیف است که ما شهرت بیشتری در انقلابی‌گری داریم، ولایتمداری خود را کم رنگ کنیم و با تغییر مسیر خود، در اذهان مردم اغتشاش ایجاد کنیم.

نظر شما