شناسهٔ خبر: 122599 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نامزدهای مورد حمایت انگلیس و آمریکا توطئه دشمنان را رسماً محکوم کنند

باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انگلیس یا آمریکا از فردی که سر لیست است یا گروهی که معرفی‌کننده لیست‌های خبرگان است، حمایت می‌کند، توقع داریم آن افراد رسماً این اقدام را محکوم کنند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا باهنر شامگاه یکشنبه در همایش بزرگ اصولگرایان کاشان و آران و بیدگل، با بیان اینکه مردم خود را برای انجام یک وظیفه شرعی آماده می‌کنند، اظهار داشت: برای دومین بار ۲ انتخابات شامل مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با هم برگزار می‌شود.

وی افزود: زمانی که امام خمینی (ره) از دنیا رفتند، دشمن مدعی بود که انقلاب بعد از امام (ره) از بین می‌رود ولی مجلس خبرگان رهبری با انتخاب رهبر انقلاب اسلامی کاری کردند که دشمنان، حتی مجریان رسانه‌های غربی در تلویزیون و رادیوهای بیگانه تا ۷۲ ساعت در این باره حرف نمی‌زدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امنیتی که امروز در کشور حاکم است، به‌برکت وجود مقام معظم رهبری و مدیریت صحیح ایشان است.

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو انگلیس و آمریکا با هدف ایجاد تفرقه عنوان می‌کنند که مردم ایران به چه کسی رأی دهند و به چه کسی رأی ندهند، گفت: دشمنان می‌دانند که انتخابات در ایران توسط مردم صورت می‌گیرد، اگر انگلیس یا آمریکا از فردی که سر لیست است یا گروهی که معرفی‌کننده لیست‌های خبرگان است، حمایت می‌کند، توقع داریم آن افراد رسماً این اقدام را محکوم کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز افزود: باعث افتخار است که در ۳۰ سال گذشته خط‌مشی ما را، این دو نهاد ترسیم کردند و خشنودیم که تکیه‌گاه ما تکیه‌گاهی درست است، ضعف‌ها و مشکلاتی در این مدت وجود داشته اما مسیر ما با نگاه به جامعتین مسیری صحیح بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند مجلس خبرگان رهبری پشتوانه ولایت فقیه و ولایت فقیه پشتوانه آزادی، رفاه و توسعه کشور است، افزود: در حال حاضر پیرامون جامعه را باید نگاه کرد تا ناملایمتی‌ها و سفاکی‌ها را مشاهده کنیم.

باهنر تصریح کرد: امروز ایران تبدیل به یک جزیره امن و باثبات شده که تمام این امنیت با بصیرت، ژرف‌نگری و تحلیل‌های درست مقام معظم رهبری حاصل شده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخشی از سخنانش با بیان اینکه دولت یازدهم تا حدودی توانسته نرخ تورم را کاهش داده و تک‌رقمی کند، گفت: قبل از تحریم‌ها ۲.۵ میلیون بشکه نفت در کشور به فروش می‌رفت و سپس در اوج تحریم‌ها که هیچ کشوری از ما نفت نمی‌خرید، ۷۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت هر بشکه ۱۰۰ دلار، به فروش می‌رفت و به این ترتیب روزی ۷۰ میلیون دلار درآمد نفتی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر تولید ما به مقدار قبل بازگردد در سال ۹۵ روزی ۲ میلیون بشکه نفت می‌فروشیم، هر بشکه نفت ۲۵ دلار قیمت است و بنابراین ۲ میلیون بشکه نفت ۵۰ میلیون دلار درآمد برای ما به‌دنبال دارد، یعنی ما در پساتحریم ۳ برابر، نفت می‌فروشیم.

نظر شما