شناسهٔ خبر: 122572 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عبدالملکی در دانشگاه علم و صنعت:

وزیری که هزار میلیارد سرمایه دارد نمی‌تواند مشکلات مردم را احساس کند

عبدالملکی/1 عضو ائتلاف اصولگرایان گفت: وزیری که هزار میلیارد سرمایه دارد ایراد ندارد مسئولیت داشته باشد، ولی نباید در پست وزارت قرار گیرد. چون نمی‌تواند مشکلات مردم را احساس کند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الله عبدالملکی در همایش انتخاباتی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی قانون اساسی را به عنوان یک میثاق ملی به وجود آورده و با ضمانت حضور ولی فقیه و قانون اساس دوام پیدا می‌کند گفت: مقام معظم رهبری ویژگی‌های یک نماینده خوب را مطرح کردند که ویژگی‌ نماینده اصلح آن است که خود را سپر مشکلات مردم کرده و انقلابی و متدین باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که کلیت نظام را قبول نداشته شرایط حضور در مجلس شورای اسلامی را ندارد، اظهار داشت: مثلا فردی که دزدی کرده و بعد از آن آدم خوبی شده آن سابقه قبلی برای او باقی می‌ماند.

عبدالملکی با بیان اینکه ما باید کلیات قانون اساسی را رعایت کنیم و اگر به قانون اساسی التزام داریم هر حکمی که قوه قضائیه صادر کند بپذیریم، گفت: نگوییم که شورای نگهبان چنین کرده و صدا و سیما چنان و این پارادوکسی است که به وجود می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه مشکل شماره یک کشور اقتصاد است، بیان داشت: فردی به من رجوع کرده است و می‌گوید نمی‌تواند خرج مدرسه خود را بدهد. دیگری می‌گوید مگر در قانون اساسی نیامده که نظام آموزشی باید رایگان باشد، پس به چه دلیل از فرزند ابتدایی من به دلیل صدور کارنامه پول‌های هنگفتی دریافت می‌شود.

این کاندیدای انتخابات مجلس مسئله اصلی کشور را اقتصاد دانست که در دولت یازدهم تشدید شده است.

وی در ادامه تشریح کرد: واردات کارخانه‌های تولید کشور را فلج کرده و آمارهای یورو استارت می‌گوید ۴۸ درصد واردات افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: می‌گویند قراردادهایی که امضا می‌شود با اروپا برای ما توسعه ایجاد می‌کند وخرید هواپیما لازم است. این درست است، ولی دولت ۴۵ هزار میلیارد به پیمانکاران بدهی دارد و این مشکلات در دولت دهم نیز بوده که در دولت نیزدهم رشد چشم‌گیری داشته است.

عبدالملکی در ادامه اظهارداشت: مسئله بر سر روزنامه‌ها نیست. در دولت پیشین روزنامه ایران را نیز بستند و در این دولت هم روزنامه‌های متخلف را می‌بندند و در حال حاضر مشکل اساسی کشوربستن روزنامه‌ها نیست و مطرح کردن این موضوعات برای فرار  از فشار افکار عمومی است.  

نماینده ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه وقایع فتنه ۸۸ موجب شد که تحریم‌ها افزایش یابد و کشور دچار مشکل شود، گفت: حال عده‌ای می‌گویند که باید آن قضایای ننگین را فراموش کرد که این حرف نادرستی است.

وی با بیان اینکه لیست اعلام شده اصولگرایان لیست ایده‌آل نیست، اظهار داشت: این لیست، لیست مطلوبی است و خواسته‌های اکثریت طرفین در این لیست رعایت شده است. بنده نیز جزو هیچ جریان و احزابی نیستم ولی به دوستان اصولگرا ارادت داشته و برای پیروزی ائتلاف اصولگرایان تلاش می‌کنم.

این استاد اقتصاد با اشاره به اینکه در لیست اصولگرایان ۱۰ اقتصاددان بزرگ حضور دارند، گفت: بزرگترین دغدغه اصولگرایان اقتصاد است و این لیست برای معضلات اقتصادی برنامه‌های ویژه و جامعی دارد. وزیری که هزار میلیارد سرمایه دارد ایراد ندارد، در دستگاهی مسئولیت داشته باشد ولی این فرد نباید در پست وزارت قرار گیرد. چون این وزیر متوجه جیب مردم نخواهد شد و زمانی که نوبت واریز یارانه‌ها فرا می‌رسد می‌گوید که با پرداخت یارانه‌ها سردرد می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در این دو سال حقوق مدیران دولتی افزایش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: اینکه مزایای مدیران دولتی افزایش داشته هیچ ایرادی ندارد. چون مدیران دولتی نیز زحمت می‌کشند ولی آیا حقوق مردم نیز به همان اندازه افزایش یافته است. آیا حقوق کارگران و کارمندان نیز به همان اندازه افزایش یافته است.

عبدالملکی در خاتمه با بیان اینکه یکی از مسئولین اقتصادی دولت گفته است، گفت: اقتصاد مقاومتی را قبول ندارد. این در حالی است که اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و باید اجرایی شود.

نظر شما