شناسهٔ خبر: 122567 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لیست ۳۰ نفره اصولگرایان منسجم و کارآمد است/انتقاد از دیکته دشمنان برای رأی دادن به برخی کاندیداها

زاکانی/* نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه لیست ۳۰ نفره اصولگرایان منسجم و کارآمد است، گفت: متأسفانه امروز از آن سوی مرزها به داخل کشور دیکته می‌شود که به چه کسی رأی دهید و به چه کسی رأی ندهید.

به گزارش «نماینده» علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه) طی سخنانی در همایش سراسری بانوان ائتلاف بزرگ اصولگرایان که در محل مسجد جامع بقیة الله برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم با رأی به لیست سی نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان مسیری را ایجاد کنید که مجلس دهم مجلسی انقلابی‌تر و کارآمدتر و خدوم‌تر باشد.

وی افزود: ما در بین مسئولان کشور دو نگاه داریم. اولی نگاهی است که اعتقاد دارد راه سعادت جامعه همان مسیری است که امام خمینی ترسیم کردند و رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید ورزیدند ولی در مقابل هستند افرادی که به واسطه خستگی و دل‌زدگی و به واسطه شرایطی که طی این ۳۷ سال برایشان اتفاق افتاده دیگر دل در گرو آرمان‌های انقلاب ندارند و می‌خواهند مسیری را به وجود آورند که مورد نظر دشمنان است.

این کاندیدای مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز شرایط حساس و خطیری داریم که از آن سوی مرزها به داخل کشور دیکته می‌کنند که به چه کسی رأی دهید و به چه کسی رأی ندهید، دشمنان می‌خواهند افرادی که به دنبال صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب هستند و ولایتمدار و متعهد به این نظام هستند، رأی نیاورند.

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز جمع ۲۲ نفره ائتلاف اصولگرایان که با حضور گسترده همه آحاد اصولگرایی در کنار هم جمع شده‌اند، به لطف خدا به نتیجه رسیدند و لیست خودشان را ارائه کردند اتفاقا لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان یک لیست فوق‌العاده منسجم و کارآمد است اما به هر حال در هر اموری مسائل نسبی است و بالاتر از آن را هم می‌شود ترسیم کرد.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ائتلاف اصولگرایان با توجه به نیازهای امروز جامعه به جمع‌بندی رسید که به نظرم قابل قبول و قابل دفاع است، باید بدانیم امروز حفظ وحدت به عنوان یک اولویت و صیانت و پاسداری از خطوط ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب و امام خمینی باید مورد توجه قرار گیرد، ما به جمع‌بندی رسیدیم که مسیر جامعه را به سمت رفع مشکلات و معضلات جامعه معطوف کند، با در نظر گرفتن تعهد و تخصص، طوری عناصر را انتخاب کردیم تا ان‌شاءالله لیستی با جامعیت و شرایط عالی به کشور عرضه کنیم که با انتخاب آنان بتوانیم مجلس کارآمدی را تشکیل دهیم.

این کاندیدای ائتلاف اصولگرایان از حوزه انتخابیه تهران همچنین خاطرنشان کرد: در ائتلاف اصولگرایان تأکید ما بر این بود که بانوانی با ویژگی‌های ممتاز در لیست قرار گیرند، که خوشبختانه این عناصر افرادی هستند که می‌توانند شرایط حضور بانوان در جایگاه‌های اجتماعی بیشتر را فراهم کنند، اسلام یک نگاه سمبلیک و سوری و ظاهری به بانوان ندارد، امروز شرایطی را می‌توانیم برای بانوان در جامعه فراهم کنیم که سرعت رشد و توسعه جامعه بیشتر از گذشته بتواند استمرار یابد، باید امروز به این موضوع توجه داشته باشیم و از ظرفیت بسیار بالای موجود در بانوان کشور که نسبت به قبل از انقلاب اسلامی از یک سطح بالای اجتماعی و سواد برخوردار شدند، استفاده کنیم.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: سعی کردیم عناصری از بانوان را در لیست اصولگرایان قرار دهیم که صاحب تجربه و تخصص هستند، انتخابات در ایران مسیری را دنبال می‌کند که تعجب بسیاری از دشمنان ما را نیز برانگیخته است، امروز این حساسیت از جانب دشمنان و آمریکا و انگلیس کاملا مشهود و قابل فهم است، امیدواریم مجلس دهم که از موقعیت ویژه‌ای در زمان تشکیل برخوردار است و البته کشور هم در شرایط حساس قرار گرفته، بتواند نسبت به مجلس فعلی از معتقدان بیشتری نسبت به انقلاب و متعهدان تشکیل شود.

زاکانی همچنین تأکید کرد: باید همه امت حزب‌الله توجه داشته باشند که به همه ۳۰ نفر رأی دهند و اگر به هر کسی رأی ندهید زمینه را برای پیروزی رقیب فراهم می‌کنید، برخی از این دوستانی که در مجلس عملا مسیری را درباره برجام دنبال کرده‌اند، ممکن بود مسیرشان اشتباه بوده باشد و امروز این افراد در لیست ائتلاف اصولگرایان هستند، باید بگویم در واقع آنان احساس می‌کردند مسیر درستی را می‌روند و حداکثر اینکه اشتباه می‌کردند و تصور می‌کردند به وظیفه‌شان عمل می‌کنند و رضایت رهبری را در پی دارد، از این جهت این موضوع کاملا قابل فهم است.

وی با بیان اینکه اگر حتی به یک نفر هم رأی ندهید راه را برای پیروزی رقیب باز کرده‌اید، تأکید کرد: باید بدانیم انتخاابت مجلس خبرگان رهبری نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در این ۳۷ سال همگی فهمیدیم که عمود خیمه انقلاب رهبر معظم انقلاب هستند، عده‌ای که احساس می‌کنند دیگر تعلق خاطری به انقلاب ندارند، راحت‌ترین راه انتقام را از رهبری می‌دانند که برای رسیدن به آن هم نمی‌خواهند مقابل رهبر انقلاب بایستند لذا سعی می‌کنند از درون صندوق‌های رأی عناصری بیرون آیند که به عنوان یک مانع در برابر رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که خواب و خیال‌هایی در سر می‌پرورانند بیخودی زحمت خودشان را بیشتر نکنند و مطمئن باشند انقلاب اسلامی ایران روز به روز به حرکت خود ادامه خواهد داد و امیدواریم پس از برگزاری هردو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شاهد مجالسی انقلابی‌تر و متعهدتر از قبل باشیم.

نظر شما