شناسهٔ خبر: 122466 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تنوع لیست ۳۰نفره اصول‌گرایان بی‌سابقه است/ اصول‌گرایان خارج از لیست هم حمایت کنند

مهدی فضائلی43 کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه تنوع گروه‌های اصول‌گرا در لیست ۳۰نفره بی‌سابقه است، گفت: اصول‌گرایان خارج از لیست از این لیست حمایت کنند.

به گزارش «نماینده» مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی، در تشریح فرایند وحدت اصولگرایان که منجر به ارائه لیست ۳۰نفره شد، گفت: اتفاقی که به نام وحدت در جریان اصولگرایی افتاده، اتفاقی بسیار مثبت است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرایطی که شاهد تکثر در طیفها و سلایق مختلف اصولگرایی بودیم و این تشتت می‌توانست منجر به نتیجه‌ای نامطلوب شود اما با تدبیری که در چند ماه اخیر برای رسیدن به وحدت در اصولگرایان صورت گرفت و همه تشکل‌های این جریان از آن استقبال کردند، این تدبیر به نتیجه رسید و لیست واحد ارائه شد.

فضائلی با اشاره به مراحل و مکانیزم وحدت اصولگرایان در دو سال اخیر، ائتلاف ۳۰نفره این جریان برای انتخابات مجلس را نسبت به قبل بی‌سابقه دانست و یادآور شد: برای تمام مراحلی که ائتلاف اصولگرایان در این مدت طی کرد کار بسیار سخت و پیچیده‌ای صورت گرفت.

وی در تشریح تنوع گروه‌های اصولگرا در لیست ۳۰نفره، گفت: از حیث تنوعی که در لیست ائتلاف با آن روبه‌رو هستیم همه تشکل‌های اصولگرا به‌جز طیف وابسته به آقای لاریجانی در آن حضور دارند و این امر بی‌سابقه است.

دبیرکل سابق انجمن روزنامه نگاران مسلمان درباره پایبندی همه طیفهای اصولگرا به لیست ۳۰نفره گفت: طبیعتاً وقتی یک مجموعه فرایندی را می‌پذیرد باید به نتایج آن نیز ملتزم باشد. خوشبختانه تاکنون این اتفاق افتاده و همه مجموعه‌های حاضر در این ائتلاف از این لیست حمایت کرده‌اند.

وی درباره افرادی که در لیست ۳۰نفره قرار نگرفته‌اند تصریح کرد: طبیعتاً دوستانی که خارج از لیست قرار گرفتند باید این شرایط را درک کنند و اصولگرایی خود را به نمایش بگذارند. بخشی از اصولگرایی پذیرفتن حرکت دسته‌جمعی و تشکیلاتی است که بر پایه واقعیات امروز جامعه و تفکر و عقلانیت اصولگرایی بنا شده است.

فضائلی در پایان به اصولگرایانی که در لیست ۳۰نفره قرار نگرفته‌اند توصیه کرد که آنها نیز از لیست اصولگرایان حمایت کنند.

نظر شما