شناسهٔ خبر: 122426 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

چاوشی خبرداد:

۸.۵ ميليون شهروند در تهران واجد شرايط رای دادن هستند

چاوشی/1 رييس ستاد انتخابات استان تهران به وجود ۸.۵ ميليون شهروند استان تهران برای رای دادن اشاره كرد و گفت:‌ همه شرايط برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم است.

به گزارش «نماینده» به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، نشست ستاد انتخابات استان تهران به رياست سيدشهاب الدين چاوشي رييس ستاد و با حضور اعضاي ستاد و كميته هاي امنيتي و تبليغات ستاد انتخابات برگزار شد.

چاوشي در اين نشست با اشاره به برگزاري روزانه جلسات ستاد انتخابات استان تا زمان انتخابات به تامين اعتبارات از سوي وزارت كشور براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات اشاره كرد و گفت:‌ دغدغه فرمانداري ها وبخشداري ها براي انتخابات نبايد در معرض فشارهاي مالي باشد و قانونا مسئوليت برگزاري انتخابات به عهده آنهاست و ستاد انتخابات استانداري نقش پشتيباني كننده دارد.

وي با  بيان لزوم برگزاري جلسات كميته هاي ستاد انتخابات به طور مستمر تا زمان انتخابات تصريح كرد:‌كميته پشتيباني فعاليت خود را آغاز كرده است و در تامين نيازهاي شهرستان ها از جمله موضوعات حمل و نقل و خودرو وارد شده است.

رييس ستادانتخابات استان تهران عنوان كرد:  انتخابات موضوعي ملي است و براي برگزار كنندگان و مجريان انتخابات محك مهمي است.

به گفته چاوشي از فردا(۲۸ بهمن ماه) آگهي رسمي و ليست كانديداها منتشر مي شود و از ۲۴ ساعت پس از آن تبليغات كانديداها تا يك روز قبل از برگزاري انتخابات آغاز مي شود.

وي با تاكيد براينكه تبليغات حق كانديداهاي تاييد صلاحيت شده است گفت: همه افرادي كه صلاحيت آنها تا زمان قانوني از سوي شوراي نگهبان اعلام شود در نگاه مجريان انتخابات يكسان هستند و هيچ تفاوتي ميان كانديداهاي شناخته شده و غير معروف نيست.

چاوشي افزود: همه ما گرايش هايي داريم كه در مصاديق متفاوت است اما متعهد هستيم كه نگاه و خواست قلبي مان را در عمل دخالت ندهيم.

رييس ستاد انتخابات استان تهران تصريح كرد:‌ مجريان و دست اندركاران انتخابات بايد تا زمان انتخابات رفتار مكانيكي و به دور از احساس داشته باشند تا در اجراي صحيح وظايف عمل كنند.

وي ادامه داد:‌ توصيه مي كنيم نگاه به همه كانديداهاي تاييد صلاحيت شده  يكسان باشد و از سياه نمايي ها بپرهيزيم.

چاوشي با بيان اينكه سوء تبليغات كه دليل ايجاد شبهه در انتخابات است بايد مهار شود گفت:‌ همه اطلاع رساني هاي غلط و موزيانه رصد مي شود زيرا شبهات سبب مي شود اعتماد مردم به اصل انتخابات سلب شود.

رييس ستاد انتخابات استان تهران به روند خوب ارتباط ستاد انتخابات استان با هيات نظارت اشاره كرد و افزود:مسئوليت امنيت انتخابات به عهده استاندار به عنوان رييس شوراي تامين استان و فرمانداران است و هر توافقي براي امنيت انتخابات بايد به تاييد شوراي تامين برسد.

وي در ادامه به وجود ۸.۵ ميليون شهروند استان تهران براي راي دادن اشاره كرد و گفت:‌ همه شرايط براي برگزاري انتخاباتي پرشور فراهم است.

چاوشي در پايان با گلايه از ناشناخته بودن شبكه تهران همزمان با شروع تبليغات كانديداها افزود:‌ خيلي از مردم شبكه جديد تهران را نمي شناسند و لازم است تدبيري اتخاذ شود تا در اين شرايط حساس شبكه استاني تهران به ويژه براي انتخابات ديده شود.

نظر شما