شناسهٔ خبر: 122022 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

ولایتی وارد مسکو شد

ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برای انجام دیدار کاری چهار روزه و مذاکره با مقام های ارشد روس وارد مسکو شد.

به گزارش «نماینده» ، مشاور امور بین المللی رهبر معظم انقلاب برای انجام دیدار کاری در راس یک هیات وارد مسکو شد و در فرودگاه بین المللی شرمیتووی پایتخت روسیه مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
براساس برنامه اعلام شده، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در چارچوب برنامه سفر خود به مسکو با مقام های ارشد روسیه دیدار و گفت و گو می کند.
مذاکره با «یوری اوشاکوف» دستیار امور بین المللی رییس جمهور، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت و «آلکسی پوشکوف» رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه از برنامه های سفر ولایتی به مسکو اعلام شده است.
ولایتی همچنین قرار است در میزگرد مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران و مؤسسه مطالعات استراتژیک روسیه با موضوع «همکاری تهران و مسکو در شرایط نوین ژئوپلتیک» شرکت کند.
دیدار با «لئونید رشتنیکوف» رییس مؤسسه مطالعات استراتژیک روسیه از پژوهشگاه های نزدیک به کرملین و شرکت در ضیافت شام برنامه های دیگر رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسکو است.
مسائل دوجانبه ای و منطقه ای در مرکز توجه این دیدارها قرار خواهد داشت.

ولایتی همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران شرکت و به پرسش های آنان پاسخ خواهد داد.

مشاور امور بین المللی رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۸ ژانویه ۲۰۱۵ نیز در سفر به مسکو، پیام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه تسلیم و با چند مقام ارشد این کشور نیز دیدار و مذاکره کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام  پیش از این سفر در فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به همکاری های راهبردی ایران و روسیه گفت: طی این سفر همچنین با مقامات بلند پایه فدراسیون روسیه ملاقات هایی خواهم داشت.  

وی با بیان اینکه این سفر ۴ روزه در راستای تحقق سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری انجام می شود گفت: در این سفر علاوه بر سلسله گفتگوهایی که با مجموعه محققان مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه داریم با مقامات بلند پایه این کشور درحوزه های اجرایی، قانون گذاری و امنیتی ملاقات های خواهیم داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام افزود: ایران و روسیه به عنوان دو کشور تعیین کننده در منطقه و تاثیرگذار در صحنه بین المللی می توانند نقش بسیار سازنده درایجاد صلح و محیط مناسب برای تعاملات بین المللی ایجاد کنند.

ولایتی با اشاره به اینکه رابطه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تاریخ ایران بی سابقه، ‌ همه جانبه و راهبردی است گفت: رابطه دوجانبه ما به گونه ای پیش رفته است که با روسیه در ساخت راکتور هسته ای بوشهر و همچنین در زمینه نوسازی سیستم دفاعی و منطقه ای همکاری داریم.

وی با اشاره به اینکه ایران و روسیه در سوریه همکاری نزدیک دارند و ائتلاف چهارگانه روسیه، ایران، سوریه و عراق تشکیل شده است افزود: ایران و روسیه رکن اساسی همکاری های منطقه ای هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام با اشاره به اینکه روسیه عضو اصلی شانگهای است افزود: روسیه و چین خواهان عضویت کامل ایران درشانگهای هستند.

نظر شما