شناسهٔ خبر: 122000 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جزئیات مراسم ۱۲بهمن اعلام شد

رئیس ستاد دهه فجر گفت: مراسم آغازین جشن های دهه فجر انقلاب، فردا با سخنرانی دادستان کل کشور در حرم امام (ره) برگزار می شود.

به گزارش «نماینده»، محسن صباغ رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران و رئیس کمیته مرکزی برگزاری مراسم یوم الله ۱۲ بهمن در نشست خبری اظهارکرد: مراسم افتتاحیه آئین های گرامیداشت دهه فجر در دوازدهم بهمن ماه مطلع الفجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود امام (ره) به کشور است.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال هم مراسمی باشکوه و با عظمت تر از سالهای گذشته داشته باشیم، گفت: مراسم رسمی آغازین جشن های دهه فجر همزمان با لحظه تاریخی ورود امام (ره) به میهن اسلامی راس ساعت ۹:۳۳ صبح دوشنبه دوازدهم بهمن با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و مسئولین لشکری و کشوری در حرم امام (ره) برگزار می شود.

رئیس ستاد دهه فجر با برشمردن مهمترین اهداف و رویکردهای تشکیل ستاد و برگزاری مراسم دهه فجر تصریح کرد: افزایش آگاهی عمومی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به انقلاب، ترسیم استحکام و پویایی انقلاب، معرفی دستاوردهای انقلاب، تقویت روحیه افتخار و بالندگی و امیدوارسازی مردم نسبت به آینده انقلاب، تبیین کارآمدی نظام، تبیین اندیشه های دینی و سیاسی امام (ره) و تجدید قوای روحی و معنوی در تداوم انقلاب از مهمترین اهداف برگزاری مراسم های دهه فجر است.

صباغ با اشاره به برنامه های مراسم یوم الله دوازدهم بهمن در تهران، خاطرنشان کرد: مراسم آغازین دهه فجر امسال با سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه رزم نوازان ارتش، اجرای همخوانی توسط گروه بین المللی محراب، آئین گل افشانی ضریح امام (ره) و قرائت پیام خانواده شهدا به محضر امام و امت امام، توسط همسر شهید داریوش رضائی نژاد از شهدای هسته ای را خواهیم داشت.

رئیس ستاد دهه فجر به برنامه ویژه محل تاریخی جلوس امام (ره) در سال ۵۷ در بهشت زهرا اشاره کرد و گفت: این مراسم با هدف گرامیداشت یوم الله ۱۲ بهمن و حضور امام (ره) در گلزار شهدای بهشت زهرا و ادای احترام به شهدای انقلاب همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و سخنرانی محسن رفیق دوست برگزار خواهد شد.

صباغ ادامه داد: فردا مراسم ویژه ای را در فرودگاه مهرآباد خواهیم داشت که در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد و با سخنرانی یکی از مسئولین نظام و همچنین برنامه نمادین ورود حضرت امام به فرودگاه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های ویژه روز دوازدهم بهمن ماه، رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا خواهد بود. در این مراسم گلباران مسیر حرکت امام (ره) همراه با رژه موتورسواران توسط بالگردها صورت خواهد پذیرفت.

رئیس ستاد دهه فجر با اشاره به سایر برنامه های برگزاری مراسم یوم الله ۱۲ بهمن خاطرنشان کرد: ناقوس کلیساها، بوق کشتی ها، قطارها و کارخانجات به نشانه احترام به این روز تاریخی به صدا درمی آید و مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اقلیت های دینی برگزار می شود.

صباغ افزود: نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی و گرامیداشت یوم الله ۱۲ بهمن در مدارس سراسر کشور و به طور ویژه در تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه علامه حلی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: اجرای برنامه و گلباران منزل حضرت امام (ره) در قم، خمین، اراک، نجف اشرف و نوفل لوشاتو را خواهیم داشت و همچنین جماران نیز میزبان اقشار مختلف مردم خواهد بود.

رئیس ستاد دهه فجر با بیان اینکه همه ساله در اولین پنج شنبه دهه فجر مراسم عطرافشانی و گلریزان مزار شهدا توسط مردم انجام می شود، خاطرنشان کرد: این مراسم روز پنج شنبه ۱۵ بهمن ماه از ساعت ۱۴ در گلزار شهدای بهشت زهرا و ۱۲۳ گلزار شهدا در تهران و همزمان در ۱۹ هزار و ۳۰۰ گلزار شهدای سراسر کشور با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا برگزار می شود.

صباغ گفت: مراسم میهمانی لاله ها با هماهنگی کمیته اقلیت های مذهبی هر ساله در مزار شهدای یکی از اقلیت های مذهبی برگزار می شود که امسال این مراسم در مزار شهدای ارامنه واقع در جاده خاوران برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم ویژه گلزار شهدای روستایی امسال در روستای فردوی قم و مراسم ویژه گلزار شهدای اهل تسنن در شهرستان بانه استان کردستان برگزار می شود.

رئیس ستاد دهه فجر در پایان با بیان اینکه هماهنگی کامل با نیروهای حفاظتی و انتظامی و سازمان های خدماتی و بهداشتی به منظور فراهم نمودن تسهیلات لازم برای شرکت کنندگان در مراسم حرم امام (ره) در محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی در بهشت زهرا به عمل آمده است، اظهارکرد: شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت متروی تهران تسهیلات ویژه ای را برای ایاب و ذهاب مردم جهت شرکت در مراسم ۱۲ بهمن از ساعت ۶:۳۰ صبح در نظر گرفته است.

نظر شما