شناسهٔ خبر: 121857 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

سیری در عبرتکده تاریخ معیارهای دقیق دیروز که امروز اعتبار ندارند!

موسوی خوئینی‌ها: امکان ندارد به چنین آشغال‌هایی اجازه دهند که به عنوان نامزد، ایران را لکه‌دار کنند

«نماینده»/ با نزدیک شدن به نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری، خط‌وخطوط به خوبی عیان می‌شود و سؤال‌هايی در رابطه با برخی نامزدها در جامعه مطرح می‌گردد، پاسخ به این سؤال‌ها و انطباق آن با عملکرد پس از پیروزی برای امروز عبرت‌های فراوانی دارد. از سوی دیگر برخی شخصیت‌ها که امروز نیز از فعالان سیاسی محسوب می‌شوند در آن برهه از برخی معیارهای دقیق سخن گفته بودند که همواره بایستی در جمهوری اسلامی عملی شوند. این معیارها امروز در گفتار و عملکرد این شخصیت‌ها رنگ باخته است.

دستگیری اعضای مرکزی گروهک تروریستی فرقان که پیش از دستگیری بزرگانی چون آیات «مفتح» و «قاضی طباطبایی» را شهید کرده بودند، از دیگر رویدادهای این هفته است.

نامزد ریاست‌جمهوری که به قانون اساسی رأی نداده بود!

۱۶ دی ماه ۱۳۵۸، سازمان مجاهدین خلق یا به تعبیر درست آن منافقین، در یک مصاحبة مطبوعاتی به صورت رسمی «مسعود رجوی» سردستة این گروهک را نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری کرد. مسعود رجوی با تشریح برنامه‌های مجاهدین، منافقانه اظهار داشت: «ما در خطوط ضدامپریالیستی سربازان یک‌دل و یک‌پارچة امام خمینی هستیم برای اینکه یقین داریم تا وقتی امام هست و خطوط ضدامپریالیستی قاطعانه استمرار دارد، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

وی در اظهارنظر دیگری که می‌توان آن را اعتراف به هوشمندی امام دانست، می‌گوید: «ما اکنون نیز معتقدیم شایسته‌ترین فرد برای احراز ریاست‌جمهوری شخص امام هستند ولی رهبر انقلاب این درخواست ما را نمی‌پذیرند.»

گفتنی است برخی گروه‌ها و افراد در این برهه و حتی پیش از تدوین قانون اساسی تلاش داشتند تا امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب را به عنوان نخستین رئیس‌جمهور مطرح کنند تا با پایان دورة ریاست جمهوری ایشان، دیگر اثری از رهبری انقلاب و نیز ولایت‌فقیه در کشور نباشد و با این به زعم خود نقشة هوشمندانه، ولایت و رهبری را از جمهوری اسلامی حذف کنند، در حالی که امام خمینی به خوبی به نقشه‌ها و نیات منافقان آگاه بودند.

نکتة قابل تأمل دیگر در رابطه با نامزدی مسعود رجوی آن است که وی به قانون اساسی رأی نداده بود ولی در عین حال می‌خواست بر اساس همین قانون اساسی، رئیس‌جمهور شود!

ادعایی که دروغ از آب درآمد!

«ابوالحسن بنی‌صدر» از نامزدهای اولین دورة ریاست‌جمهوری ۱۷ دی ماه همین سال در پاسخ به این سؤال که امام خمینی از مردم خواسته‌اند به فردی رأی دهند که به ولایت‌فقیه معتقد باشد ولی شما اعتقادی به ولایت‌فقیه ندارید، گفت: «هر ایدئولوژی و مکتبی را باید یک ایدئولوگ پیاده کند و از اول هم ابهامی نداشته است.» وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این سخن امام که نامزدها از رهبری برای تبلیغ خود استفاده نکنند، گفت: «اگر کسی خود را به امام بچسباند این خودش دلیل عدم صلاحیتش است، به دلیل اینکه اگر صالحید، صلاحیت در خود شما است.»

با این وجود روزنامة انقلاب اسلامی متعلق به ابوالحسن بني‌صدر در شمارة همان روز خود، سخنان «محمدتقی شریعتی» پدر دکتر «علی شریعتی» را منتشر کرد که گفته بود: «اگر امام بخواهد چند نفر را به عنوان افراد صلاحیت‌دار در انتخابات معرفی کند، اولین آنها بنی‌صدر است.»

ضوابطی که امروز دیگر مهم نیستند!

۲۱ دی ماه ۱۳۵۸، «محمدموسوی خوئینی‌ها» نمایندة امام در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری طی سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران یکی از توطئه‌ها در آستانة انتخابات را نامزدی بیش از ۱۰۰تن در انتخابات دانست و گفت: «فردی در انتخابات نامزد شده که جمهوری‌اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد و رفراندوم جمهوری اسلامی را تحریم کرده است.»

وی گفت: «حزبی که اساس جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارد، چگونه می‌خواهد سوگند یاد کند که پاسدار جمهوری اسلامی باشد. انقلاب ایران آن قدر ضوابطش دقیق است که هر فردی قدم را به محض اینکه کج می‌گذارد، ملت ایران راستش می‌کنند، مگر ممکن است به یک چنین آشغال‌هایی اجازه بدهند که به عنوان نامزد ریاست جمهوری، ایران را لکه‌دار کنند.»

مقایسة اظهارنظرهاي موسوی خوئینی‌ها با عملکرد وی در طول دهة ۷۰ تا به امروز، نشان از تغییرات بنیادین او دارد. افرادی که روزگاری به درستی معتقد بودند که باید با ضوابط دقیق جمهوری اسلامی منطبق بود، امروز شورای نگهبان را به دلیل رعایت همین ضوابط دقیق، مورد هجمه قرار می‌دهند.

دستگیری تروریست‌هایی که مطهری و مفتح را شهید کرده بودند  

۲۰ دی ماه همین سال، روزنامه‌ها از دستگیری سران گروهک تروریستی فرقان خبر دادند. رهبر گروه فرقان و ۴۵تن از اعضای این گروه در پی یک سلسله عملیات تجسسی و نظامی به وسیلة سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیرشدگان اعتراف کرده بودند که سپهبد «قره نی»، آیت‌الله «مطهری»، حاج «مهدی عراقی» و پسرش «حسام»، دکتر «مفتح» وآیت‌الله «قاضی طباطبایی» را به شهادت رسانده و همچنین به جان «هاشمی رفسنجانی» نیز سوء قصد کرده‌اند.

نظر شما