شناسهٔ خبر: 121825 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تماشای آمریکای یخ زده از فضا/عکس

 آمریکای یخ زده از فضا ناسا و اداره ملی جوی و اقیانوسی آمریکا (NOAA) با استفاده از تصاویر ماهواره ای یخبندان بی سابقه این کشور را زیر نظر قرار داده اند.

به گزارش «نماینده»، این روزها بخشهای وسیعی از آمریکای شمالی تحت تأثیر بارش شدید برف و یخبندان گسترده قرار گرفته است. این توفان زمستانی سواحل شرقی آمریکا را به سرزمین یخی تبدیل کرده است.

دانشمندان پیش بینی می کنند که همزمان با تقویت سیستم کم فشار در جنوب شرق آمریکا، وضعیت فعلی نه تنها تداوم یافته بلکه شدت بیشتری نیز پیدا کند که بدین ترتیب باید گفت بخش وسیعی از سواحل شرقی آمریکا تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. به گفته آنها، کلانشهرهایی نظیر بالتیمور و واشنگتن به شهرهای یخ زده تبدیل شده اند.

 

دانشمندان با استفاده از تصاویر دقیق ماهواره ای موفق به تهیه انیمیشنی شده اند که نشان می دهد این توفان شدید تقویت شده و زندگی دهها میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

ناسا برای زیر نظر قرار دادن این توفان از یکی از ماهواره های جدید خود موسوم به Global Precipitation Measurement استفاده می کند که سال ۲۰۱۴ به فضا پرتاب شد. این ماهواره به طور مرتب بارش برف در روزهای اخیر را زیر نظر داشته است.

نظر شما