شناسهٔ خبر: 121770 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تقوی در نشست نامزدهای اصولگرا:

اصولگرایان باید مصالح جمعی را بر منافع فردی مقدم بدانند

تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: اصولگرایان باید مصالح جمعی را بر منافع فردی مقدم بدانند و اگر جمع تصمیمی گرفت که مخالف نظر او بود آن تصمیم را بپذیرد.

به گزارش «نماینده»، جلسه هم اندیشی نامزدهای اصولگرا با شورای ائتلاف اصولگرایان عصر امروز برگزار شد و حجت الاسلام سید رضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز و حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که هر دو عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان هستند در این همایش سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه اصولگرایی فراتر از یک حزب و جناح است، گفت: در حال حاضر همه احزاب اصولگرا به خوبی دور هم گرد آمده اند و فعالیت ها به خوبی پیش می‌رود و حرکت کنونی که برگرفته از وحدت است محصول یک حزب و شخصیت نیست.

وی با توصیه به اصولگرایان تصریح کرد: همه اقدامات در جریان اصولگرا باید رنگ خدا بدهد و حضرت حق از ما راضی باشد. بنده شهادت می‌دهم انسان‌های مخلص زیادی در بین اصولگرایان قرار دارند که باید با این نگاه وارد عرصه شوند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر رعایت اخلاق، خاطر نشان کرد: آیا یک اصولگرا می‌تواند از اخلاق اسلامی جدا شود؟ هرگز. اخلاق باید به عنوان یک اصل بسیار مهم در نظر گرفته شود.

تقوی اضافه کرد: اصولگرایان باید مصالح جمعی را بر منافع فردی مقدم بدانند و اگر جمع تصمیمی گرفت که مخالف نظر او بود آن تصمیم را بپذیرد.

وی گفت: ما می خواهیم مجلس اصولگرا و انقلابی تشکیل دهیم، مبادا مجلس ششمی تشکیل شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصولگرایان هیچگاه به دنبال چنگ اندازی برای رسیدن به پست و مقامی نیستند، اظهار کرد: برای دست یابی به هدف ما اصولگرایان نباید از هر وسیله ای استفاده کنیم.

بنا براین گزارش پس از سخنان حجت الاسلام تقوی، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران در سخنانی با اشاره به لیست ۳۰ نفره اصولگرایان در تهران، گفت: بحث های زیادی در این زمینه صورت گرفت و مقرر شد کمیته ای در این راستا تشکیل شود و سازوکارها را مشخص کنند.

وی افزود: برخی عملکردهای غلط گذشته دغدغه ها را بیشتر کرد و جمع بندی براین اساس شد تا از همه ظرفیت‌ها اصولگراها دعوت کنیم تا درباره مصادیق جمع‌بندی صورت گیرد.

پس از سخنان فدایی، تعدادی از نامزدهای اصولگرا به بیان پیشنهادات خود پرداختند و راهکارهایی برای رسیدن به لیست واحد ارائه دادند.

نظر شما