شناسهٔ خبر: 121747 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نظرسنجی خبرگزاری دولت:

۷۵ درصد مردم: وضعیت بعد از برجام باید مطلوب شود

برپایه تازه‌ترین نظرسنجی "ایرنا"، ۷۹ درصد شهروندان تهرانی از شنیدن خبر اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها خوشحال شدند و ۷۵.۵ درصد آنان اعلام کردند که با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها، نگاه‌شان به وضعیت آینده ایران امیدوارانه است.

به گزارش «نماینده»،۷۹ درصد شهروندان تهرانی از شنیدن خبر اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها خوشحال شدند و ۷۵.۵ درصد آنان اعلام کردند که با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها، نگاه‌شان به وضعیت آینده ایران امیدوارانه است.

مرکز نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" در سومین روز این رویداد مهم (۲۹ دی ۱۳۹۴) با هدف ارزیابی بازتاب اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها، نظرات پایتخت‌نشینان را در ۲۲ منطقه تهران به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و به صورت تلفنی جویا شد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد این اتفاق، میان تهرانی‌ها امیدواری مطلوبی را نسبت به وضعیت ایران در آینده ایجاد کرده است به طوری که ۳۵.۳ درصد پاسخگویان بیان کردند وضعیت ایران بعد از رفع تحریم‌ها "درخشان‌تر می‌شود" و ۴۰ درصد اظهار کردند "وضعیت ایران مطلوب‌تر خواهد شد. "

در این بررسی همچنین ۱۸.۲ درصد پاسخگویان معتقد بودند "وضعیت ایران تغییر نمی‌کند" و تنها ۶.۴ درصد نیز با ناامیدی اعلام کردند "وضعیت ایران بدتر خواهد شد. "

 

نظر شما