شناسهٔ خبر: 121679 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

سرریز فاضلاب به دریا ریخته می‌شود!

عبدالکریم رجبی43 نماینده در گفتگو با هفته نامه «نماینده»: به دلیل کم توجهی به مسئله فاضلاب در سال‌های گذشته، امروز در حوزه زیست محیطی نیز مشکلات اساسی ایجاد شده است.

عبدالکریم رجبی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده» با اشاره به مشکل سیستم فاضلاب در شهرستان‌های شمالی کشور گفت: «برخی شهرها به دلیل نزدیکی به دریا و اینکه سیستم فاضلاب مناسبی ندارند، در این حوزه دچار مشکل هستند.»

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: «به دلیل کم توجهی به مسئله فاضلاب در سال‌های گذشته، امروز در حوزه زیست محیطی نیز مشکلات اساسی ایجاد شده است. این مشکل به‌ویژه در مناطق گردشگری مانند آشوراده و خواجه نفس و ... بیشتر مشاهده می‌شود. در این مناطق به‌دلیل مجاورت با دریا، فاضلاب شهری به آنجا ریخته می‌شود و مقداری از آن هم به دریا سرازیر می‌گردد.»

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موادی که در فاضلاب وجود دارد امکان تجزیه در محیط زیست را ندارد، خاطرنشان کرد: «گذشته از اینکه عدم سازماندهی فاضلاب ممکن است بیماری‌های واگیردار را فراگیر کند، در حوزه زیست محیطی نیز خطرات زیادی را ایجاد می‌کند.»

رجبی گفت: «برای اینکه مشکل فاضلاب رفع شود تا بیش از این به سلامت، محیط زیست و گردشگری صدمه وارد نکند، باید دولت توجه بیشتری به موضوع ساماندهی فاضلاب به‌خصوص در استاهای شمالی داشته باشد. این استان‌ها مراکز گردشگری هستند و جمعیت زیادی از مردم در این مناطق رفت‌وآمد دارند.»

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به اینکه «بسیاری از شهرها در توازن منطقه‌ای و نیز در ردیف بودجه تخصیص خوبی نداشته‌اند»، افزود: «ان‌شاالله در سال آینده که به گفته رئیس‌جمهور سال رونق اقتصادی است، شاهد حل این معضل در کشورمان باشیم.»

نظر شما