شناسهٔ خبر: 121432 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

صادقی در نطق میان دستور:

سپاه و نیروی قدس در سایر کشورها به تکیه‌گاهی در تامین امنیت آنان تبدیل شده‌اند

ضرغام صادقی/2 عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: امروز سپاه پاسداران و نیروی قدس نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها به تکیه‌گاهی در تامین امنیت آنان تبدیل شده است.

به گزارش «نماینده»  ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت با اشاره به حوادث اخیر منطقه و اقدام عربستان سعودی در به شهادت رساندن شیخ نمر، گفت: هفته گذشته رژیم آل‌سعود با اعدام روحانی برجسته شیخ نمر و عده‌ای دیگر وجدان عمومی امت اسلامی را آزرد که ملت‌های آزادی‌خواه به این اقدام وحشیانه عکس‌العمل نشان دادند.

وی رژیم آل‌سعود را یک رژیم تروریست‌پرور دانست و گفت: این رژیم جای اصلاح امور به بهانه حمله به سفارت عربستان که غیرقابل دفاع است، رابطه خود را با تهران قطع و با فشار به برخی از کشورها آنها را تحریک به قطع یا کاهش رابطه با جمهوری اسلامی ایران کرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: رژیم آل‌‌سعود این روزها با تروریسم و گردن زدن عجین شده است. خادمین حرمین می‌توانستند عامل انسجام و وحدت مسلمانان و امت اسلامی باشند، اما متاسفانه متولیان این حرم امن الهی به حربه‌ای برای دشمنان ملل مسلمان و اهداف استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی تبدیل شده‌اند.  

صادقی به نقش عربستان سعودی در بر هم زدن مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ اشاره و تصریح کرد: کمک ۴۰ میلیارد دلاری در جنگ تحمیلی علیه ایران، فشار بر مردم حق‌طلب بحرین و حمایت نظامی و اقتصادی همه‌جانبه در جنگ سوریه و جنوب لبنان از تروریست‌ها و نیز شکل‌دهی طالبان و القاعده و نیز تهاجم چند ماه اخیر به مردم مظلوم یمن و همین‌طور کشتار هزاران تن از حجاج در حادثه منا و حمایت از رژیم‌صهیونیستی تنها گوشه‌ای از کارنامه این رژیم است که کینه عمیق این رژیم سفاک نسبت به سرنوشت مسلمانان منطقه را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: امروز سرزمین وحی توسط حکامی اداره می‌شود که ماجراجو و بی‌فکر بوده و هم به خودشان لطمه اقتصادی و حیثیتی وارد می‌کنند و هم به دیگران خساراتی به بار می‌آورند که نظر آن اقدام اخیر عرضه زیاد نفت است که حاصل آن ضربه اقتصادی به مردم عربستان و سایر تولیدکنندگان نفت جهان شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: سعودی‌ها باید این معنا را درک کرده باشند که ملت ایران توانمند، هوشمند و با فرهنگ است و در شرایط سخت‌تر اهداف انقلاب را به پیش برده‌اند به طوری که این‌گونه اقدامات موذیانه هیچ‌گاه سد راه ملت ایران نخواهد شد.  

صادقی اضافه کرد: ما نمایندگان مجلس ضمن محکوم کردن این اقدام نسجیده دولت سعودی، از سر دلسوزی برای منافع امت اسلامی، مسئولان این کشور را به راه و رسم حکمرانی در تراز اسلام دعوت می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم تا دیر نشده عقلانیت را در برخورد با سایر کشورهای اسلامی در پیش گیرند تا دچار خشم امت اسلامی نشوند.  

وی به مصوبات اخیر کنگره آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اشاره کرد و گفت: اخیرا برخی از نمایندگان آمریکا طرح‌هایی را مطرح کردند که هدفی جز پیمان‌شکنی و عهدشکنی نمی‌توان از آن استنباط کرد. این طرح‌ها با هدف تحریک و بر هم زدن پرونده هسته‌ای است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها ثابت کردند که از انسجام کافی و لازم برای تصمیم‌گیری برخوردار نیستند، گفت: تصمیم درباره روادید در خلال بودجه آمریکا نمونه قاطعی از نقض برجام بود و چنانچه از جانب آنها اصلاح نگردد تصمیم‌گیرندگان در ایران از جمله مجلس شورای اسلامی با آن مقابله به مثل می‌کند.  

صادقی با اشاره به قرار دادن نام سپاه پاسداران و نیروی قدس در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا گفت: امروز سپاه پاسداران و نیروی قدس نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها به تکیه‌گاهی در تامین امنیت آنان تبدیل شده و امروز همه اذعان دارند که اگر تلاش‌های سپاه قدس نبود سایر کشورها مانند پاریس شاهد رعب و وحشت انسانی بودند.

وی تصریح کرد: سپاه قدس مستحق اعطای مدال‌های رنگارنگ از سوی تمامی حامیان امنیت در سراسر جهان است و آن اینکه باید تحقیر شود سازمان سیا است که در عراق، افغانستان، سوریه، یمن و بحرین و سایر کشورها نقش موثر در ناامنی داشته است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ارائه طرح‌های سخیفی درباره پیشینه دفاعی کشور از جانب آمریکا را غیرمسموع دانست و گفت: این طرح‌ها قطعا با بی‌اعتنایی روبرو خواهد شد. تقویت بنیه دفاعی جزو الزامات اولیه کشور است.  

صادقی  با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم، گفت: سخنان روز گذشته ایشان منشور ارزشمندی برای همه برگزارکنندگان، ناظران، نامزدها و داوطلبان انتخابات برای رعایت حق‌الناس و فصل‌الخطاب است.  

وی تاکید کرد: فهم درست از شرایط کنونی کشور و بصیرت به موقع مردم و جریانات سیاسی می‌تواند مجلس شجاع، مستقل و آزاد و رستگاری مردم را به دنبال داشته باشد و فضای آشفته بین‌المللی و منطقه‌ای را به نفع مردم کشور رقم بزند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از افزایش نرخ دلار گفت: این هفته نرخ دلار به بالاترین رقم طی سه سال رسید و رکود سراسری در اقتصاد کشور حاکم بود.  

وی افزود: رکود در اقتصاد کشور موضوعی است که مجامع و مجالس گوناگون تکرار می‌شود، بنابراین از دولت و تیم اقتصادی آن می‌خواهیم اجازه ندهند این نامگذاری به دولت ماندگار شود و این دولت را دولت رکود بنامند.

این نماینده مجلس افزود: در مقابله با شیطنت‌های نظام سلطه راهی جز اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، به طوری که عدم اجرای این سیاست‌ها باعث تعمیق رکود شده که حداقل آثار آن تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری است.  

وی در پایان با انتقاد از اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دو سال ست که اجرا نمی‌شود، گفت: از دولت می‌خواهیم که اهتمام جدی نسبت به اجرای این قانون داشته باشد.

نظر شما