شناسهٔ خبر: 121402 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سهم خواهی در انتخابات به اصولگرایان ضربه می زند

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با اعلام حمایت از برگزاری جلسات شورای فقها و شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان گفت: بی اعتنایی به نظر فقها و سهم خواهی در انتخابات به اصولگرایان ضربه می زند.

به گزارش «نماینده»، علی کیهانیان در نشست مشترکی با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی منتظر دبیرکل جمعیت انسجام اسلامی و حسن زمانی مشاور رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آیت الله موحدی کرمانی پذیرفته است تا مرجع سیاسی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی باشد و این جمعیت نیز متناسب با رهنمودهای ایشان در موضوعات سیاسی گام برمی دارد و تصمیم گیری می کند.
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با یادآوری رویکرد شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: باید مراقب نفوذ برخی افراد تندرو در بدنه اصولگرایی باشیم و نگذاریم برخی با سهم خواهی و تندروی، مردم را نسبت به اصولگرایان بی اعتماد کنند.
کیهانیان با تاکید بر ضرورت وحدت تمامی گروه ها و شخصیت های اصولگرا برای ارایه لیست مشترک و واحد در انتخابات سال جاری خاطرنشان کرد: به شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان پیشنهاد کرده ایم که لیست تهران بطور صنفی و تخصصی تنظیم شود و در این لیست ۲۲ نفر از ۲۲ صنف تخصصی حضور داشته باشند و هشت نفر دیگر نیز افراد شاخص و اصولگرایی باشند که تا کنون عملکرد مطلوبی در عرصه مدیریتی و اجرایی داشته اند.
وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر ما این بود که ۲۲ نفر از ۲۲ منطقه تهران و سه نفر از شهرستان های ری، شمیرانات و اسلامشهر در لیست قرار داده شوند و پنج نفر باقی مانده نیز از چهره های سیاسی شاخص و توانمند انتخاب شوند.

** مجلس معتدل به نفع نظام و مردم است
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی منتظر دبیرکل جمعیت انسجام اسلامی نیز در این نشست گفت: برخی عناصر به دنبال ضربه زدن به اصولگرایان هستند که باید با تدبیر درست مانع فعالیت های آنان شد.
وی با ارایه تحلیلی از چینش مجلس دهم اظهارداشت: پیش بینی من تا کنون این است که یک سوم مجلس را اصولگرایان معتدل، یک سوم حامیان دولت فعلی و یک سوم نیز اصلاح طلبان تشکیل می دهند که اگر این طور باشد مجلس معتدلی خواهیم داشت که به نفع نظام و مردم است.
دبیرکل جمعیت انسجام اسلامی ادامه داد: برخی شنیده ها حاکی از این است که برخی طرفداران دولت فعلی و برخی طرفداران دولت سابق می خواهند در زمان تبلیغات انتخابات علیه یکدیگر افشاگری کنند که اگر چنین رویدادی اتفاق بیفتد احتمال کاهش مشارکت مردم و بی اعتمادی آنان به نظام وجود دارد که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

**معیاری برای انتخاب افراد در لیست اصولگرایان مشخص شود
حسن زمانی مشاور علی لاریجانی نیز در این نشست گفت: باید معیاری برای انتخاب افراد در لیست اصولگرایان مشخص شود تا گزینه ها براساس آن معیار ارزیابی شوند که در این راستا تندروی می تواند خط قرمز جامعه روحانیت مبارز باشد.
وی با بیان این که اگر در لیست اصولگرایان افراد تندرو قرار بگیرند این لیست نمی تواند به پیروزی برسد، خاطرنشان کرد: علی لاریجانی به احترام بزرگان سکوت کرده و هنوز تصمیمی در خصوص ارایه لیست به صورت مستقل نگرفته است.

نظر شما