شناسهٔ خبر: 121365 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

تافته جدا بافته نداریم/ عدم شرکت در آزمون به معنای انصراف از کاندیداتوری خبرگان است

محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: در گذشته افرادی بودند که از جهات مختلف مورد تایید قرار گرفته و در آزمون شرکت نمی کردند. یکی از این موارد نیز تاییدیه ای بود که علما و مراجع به افراد می دادند. اما در دوره فعلی آزمون ملاک احراز صلاحیت هاست.

به گزارش «نماینده»، محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در خصوص افرادی که در آزمون علمی خبرگان شرکت نکردند، اظهار داشت: وقتی که شورای نگهبان تصویب کرده که شرکت در آزمون ملاک و معیار احراز صلاحیت کاندیداها محسوب می شود، بنابراین هر کس که در امتحان شرکت نکرده به منزله انصراف وی خواهد بود. چراکه در رسانه ها از رادیو و تلویزیون گرفته تا سایت ها و روزنامه ها همه این مصوبه شورای نگهبان را منتشر کردند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در گذشته افرادی بودند که از جهات مختلف مورد تایید قرار گرفته و در آزمون شرکت نمی کردند. یکی از این موارد نیز تاییدیه ای بود که علما و مراجع به افراد می دادند. اما در دوره فعلی آزمون ملاک احراز صلاحیت هاست.

رهبر در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: برخی افراد برای خود شانیت قائل شده و در آزمون شرکت نکردند. این در حالی است که وقتی قانون شده و مصوب کرده اند که کاندیداها الزاما باید در آزمون شرکت کنند، عدم شرکت در آن به منزله انصراف است. در قانون هم تافته جدا بافته نداریم و قانون و مقررات و مصوبات شورای نگهبان باید اعمال شود.

نظر شما