شناسهٔ خبر: 121337 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نشست اعضای شورای نگهبان با وزیر کشور برگزار شد

نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان از وعده وزیر کشور برای اخذ تأییدیه‌های مربوط به امنیت سیستم انتخابات الکترونیکی ظرف ۱۰ روز از نهادهای مورد توافق در جلسه صبح امروز این شورا خبر داد.

به گزارش «نماینده»، نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان از جلسه صبح امروز این شورا با عبدالرضا رحمانی وزیر کشور و کارشناسانی از این وزارتخانه خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه پیشنهاد رسمی وزارت کشور درباره برگزاری  الکترونیکی انتخابات در ۹ کلان‌شهر کشور بررسی شد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در اجرای برنامه زمانی پیشنهادی وزارت کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود داشت، نگرانی شورای نگهبان در این زمینه که وزارت کشور نتواند به موقع تأییدیه‌های لازم را درباره سیستم انتخابات الکترونیکی را بگیرد، مطرح و اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: وزیر کشور در این جلسه قول داد که ظرف مدت ۱۰ روز از نهادهای مورد توافق، تأییدیه‌های مربوط به امنیت سیستم انتخابات الکترونیکی را اخذ و به شورای نگهبان اعلام کند.

وی گفت: اگر امنیت سیستم انتخابات الکترونیکی اعلام شود آن زمان شورای نگهبان نظرش را درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۹ کلان شهر کشور اعلام می‌کند.

ابراهیمیان در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه کارشناسان وزارت کشور و همچنین کارشناسان شورای نگهبان گزارشات فنی خود را درباره انتخابات الکترونیکی ارائه کردند.

نظر شما